نسخه چاپی

به گزارش نما :

تبلیغ تفكرات صهیونیستی با مجوز رسمی در دولت تدبیر و امید/ انتشار این كتاب مورد پیگرد قانونی قرار گیرد

عکس خبري -تبليغ تفكرات صهيونيستي با مجوز رسمي در دولت تدبير و اميد/ انتشار اين کتاب بايد مورد پيگرد قانوني قرار گيرد

خبر انتشار انسان خردمند طی هفته های گذشته سرو صدای زیادی را در رسانه ها به پا كرده است .كتابی كه نویسنده آن یك مورخ اسراییلی است به نام یواال نوح هراری كه دانش آموخته دانشگاه عبری بیت المقدس و آكسفورد است و اكنون نیز ساكن سرزمین های اشغالی و مشغول تدریس در همان دانشگاه در بیت المقدس است.

خبر انتشار انسان خردمند طی هفته های سرو صدای زیادی را در رسانه ها به پا کرده است .کتابی که نویسنده آن یک مورخ اسراییلی است به نام یواال نوح هراری که دانش آموخته دانشگاه عبری بیت المقدس و آکسفورد است و اکنون نیز ساکن سرزمین های اشغالی و مشغول تدریس در همان دانشگاه در بیت المقدس است.
کتابی که به راحتی از وزارت ارشاد مجوز چاپ گرفته و هیچ گونه توجهی درخصوص متن آن صورت نگرفته است .در متن این کتاب شاهد تقبیح بازی با تیم های اسراییلی تا گسترش اندیشه های اسراییلی هستیم .
جمشید جعفر پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در این باره می گوید : کتابی که حاوی افکار صهیونیستی باشد و این تفکرات را در جامعه منتشر کند قطعا نباید در زمره کسب مجوز قرار گیرد .
وی در ادامه اظهار داشت :کسانی که می خواهند مساله رژیم صهیونیستی را رسمیت دهند و زمینه فعالیت را برای خود فراهم کنند خلاف قوانین جمهوری اسلامی عمل کرده و باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد .
وی با اشاره به این کتاب و نویسنده آن و دیگر مولفانی که سعی در ترویج چنین تفکراتی به این طریق هستند ، اذعان داشت : چنین تالیفاتی با این گونه محتوای ضد اسلامی نباید از ابتدای امر مجوزی دریافت کنند و اکنون که چنین کاری صورت گرفته و وزارت ارشاد مجوز صادر کرده است باید بررسی نمود که چرا این مجوز تحت این شرایط صادر شده است ؟1
وی افزود : کمیته ای به نام نقادی وظیفه دارد که محتوای مطالب را بررسی کند و محتوای غلط را با استدلال مورد نقد قرار دهد و اینکه چرا نظارتی در این کار وجود نداشته قابل تامل است و باید از طریق مراجع قانونی مورد بررسی قرار گیرد .
به نظر میرسد بحث نظارت ها در کشور تا حد زیادی جدی گرفته نمی شود وبا ادامه چنین روندی از سوی مسئولان ذی ربط باز هم باید شاهد انتشار چنین تالیفاتی با این گونه تفکرات باشیم ؟!

۱۳۹۶/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...