نسخه چاپی

یوسفیان ملا در گفت و گو با نما :

دولتمردان برنامه مشخصی برای حل معضل نقدینگی ندارند

عکس خبري -دولتمردان برنامه مشخصي براي حل معضل نقدينگي ندارند

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : معضل نقدینگی در كشور روز به روز بیشتر می شود و متاسفانه دولت مردان ما هیچ گونه برنامه مشخصی در این باره ندارند و این مساله مانند خوره به جان اقتصاد افتاده و وضعیت را بدتر خواهد كرد

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به نقدینگی موجود در اقتصاد کشور گفت : وقتی نقدینگی در کشور ساماندهی نشده باشد مانند یک بیماری که قابل کنترل نیست از هر جایی سر باز می کند .
وی نقدینگی را مانند سیلی دانست که اگر برایش سدی نباشد به همه جا نفوذ پیدا خواهد کرد و ادامه داد : در حال حاضر نقدینگی در کشور در هیچ بخشی از جمله تولید ،و جمع آوری بهینه ساماندهی نشده است و مشکلات بسیاری را برای اقتصاد کشور به وجود آورده است .
وی با اشاره به وجود افرادی که در با توجه به شرایط بازار اقدام به خرید ارز می کنند ، اذعان داشت : استدلال این افراد این است که در هر زمان که تصمیم بگیرند و تشخیص دهند این کار را انجام می دهند و نقدینگی را در آن شرایط به وجود می آورند و کشور را با این معضل مواجه می کنند .
وی توضیح داد : تا زمانی که نقدینگی در کشور وجود دارد و ساماندهی نشود بلایی است به جان چرخه اقتصادی و ممکن است در جایی تولید را متوقف و در بخشی دیگر باعث افزایش بازدهی باشد و این نظم اقتصاد را به کلی برهم خواهد زد چرا که باید توازن وجود داشته باشد .
وی با اشاره به طرحی که در خصوص کاهش سود سپرده ها در نظر گرفته شده است ، اظهار داشت : اعمال چنین سیاستی بسیار خوب است اما مشتریان بانک ها زمانی که احساس کنند از سپرده خود سود قابل ملاحظه ای را دریافت نمی کنند مبادرت به دریافت سپرده و سرمایه گذاری آن در بخش دیگری می کنند که نظام پولی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد .
یوسفیان ملا با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در این باره ، تصریح کرد : معضل نقدینگی در کشور روز به روز بیشتر می شود و متاسفانه دولت مردان ما هیچ گونه برنامه مشخصی در این باره ندارند و این مساله مانند خوره به جان اقتصاد افتاده و وضعیت را بدتر خواهد کرد .
وی با بیان راهکاری در خصوص مهار نقدینگی در کشور ، عنوان داشت : اولا نقدینگی باید جمع آوری شود و ثانیا مردم تشویق شوند برای پس انداز در بانک ها ؛ اما یک مساله وجود دارد و آنهم این است که بعد از پس انداز مجددا موضوع وام های کلان با سودهای سرسام آور علم نشود .
وی افزود :به نظر می رسد این مبالغ باید به سمت تولید روانه شود تا تولید در کشور از 50 درصد به 90 درصد برسد و مشکلات اقتصادی برطرف شود چرا که توان بالای تولید در راستای ایجاد اشتغال حرکت می کند .
وی در پایان با اشاره به اینکه بهبود اوضاع نقدینگی به سلامت اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد ، خاطر نشان کرد : متاسفانه برای رفع این موضوع تمام جوانب در نظر گرفته نمی شود وباید کار در تمامی بخش ها فعال شود و دولت در این بین نقش مهمی دارد .




۱۳۹۶/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...