نسخه چاپی

نظر مردم آمریكا درباره مناظره اوباما و رامنی

پس از برگزاری اولین دور مناظره رئیس‌جمهور آمریكا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ این كشور، نظرسنجی‌ها نشان داد اكثر مردم آمریكا بر این باورند كه «میت رامنی» پیروز این مناظره بود.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه الجزیره نوشت: نظرسنجی‌ «سی ان ان» پس از برگزاری اولین دور مناظره «باراک اوباما» و «میت رامنی» حاکی از آن است که 67 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «میت رامنی» را پیروز این مناظره می‌دانند.

بر اساس این گزارش، این مناظره 90 دقیقه‌ای که در دانشگاهی در «دنور» ایالت «کلرادو» برگزار شد، نشان داد که رامنی موفق شد تا تمرکز خود را بر اشتغال در آمریکا به کار گیرد و اوباما مجبور به دفاع از خود و اقتصاد آمریکا شد.

میت رامنی پیشتر این مناظره را یک نقطه عطف کلیدی احتمالی در انتخابات اعلام کرده بود تحلیلگران در روزهای اخیر این مناظره را یک لحظه پیروزی یا شکست برای رامنی قلمداد کرده بودند.

در نظرسنجی‌هایی که در سطح ملی در آمریکا برگزار شده بود و حتی در نظرسنجی‌های ایالتی، اوباما در مقایسه با رامنی از آراء بیشتری برخوردار بود.

مفسران دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، درست به محض پایان مناظره، رامنی را پیروز این مناظره اعلام کردند و نظرسنجی‌های شبکه «سی ان ان» نیز نشان داد که 67 درصد از مردم آمریکا، رامنی را بعنوان پیروز این نظرسنجی‌ها می‌دانند.

بر اساس این گزارش، رامنی، «آن رامنی» همسر این نامزد جمهوری‌خواه و خانواده وی، درست پس از پایان این مناظره، مدتی در صحنه درنگ کردند، برای جمعیت حاضر دست تکان دادند و ابراز خرسندی کردند اما اوباما که در بیستمین سالگرد ازدواج خود به سر می‌برد، خیلی سریع صحنه را ترک کرد.

«استفانی کاتر» معاون مدیر انتخاباتی اوباما نیز اعتراف کرد: فکر می‌کنم، رامنی، بله، وی به طور قطع این مناظره را برده است.

مفسران محافظه‌کار اعلام کردند انتظار نداشتند که رامنی در این مناظره به این خوبی ظاهر شود و تأکید کردند که رامنی توانست به سادگی بر اوباما در این مناظره غلبه کند.

بر اساس این گزارش، در شب مناظره، تبادلات آماری بسیار زیادی رد و بدل شد و اوباما حتی نتوانست مجادلات انتخاباتی اخیر همچون نوار ویدئویی از حامی مالی رامنی که 47 درصد از مردم آمریکا را وابسته به کمک‌های دولتی اعلام کرد را مطرح کند.

دیگر کمپین‌های آشنا اوباما علیه رامنی در این مناظره مطرح نشد، کمپین‌هایی چون اتهاماتی که رامنی از قدرت در حین فعالیت در شرکت «بین کپیتال» سوء استفاده کرده بود و اینکه رامنی حاضر به انتشار سابقه مالیاتی خود نکرده است، مطرح نکرد.

بر اساس این گزارش، دو مناظره نهایی دیگر اوباما و رامنی در 16 و 22 اکتبر برگزار خواهد شد و «جوزف باید» معاون اوباما با «پل رایان» معاون رامنی در صدد هستند تا 11 اکتبر، با یکدیگر مناظره کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...