نسخه چاپی

"استادان دانشگاه در خط مقدم جبهه"

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساتید دانشگاه درحال حاضر در خط مقدم جبهه مبارزه با استكبار قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدحسن شجاعی فرد در مراسم افتتاح دانشگاه قرآن وعلوم حدیث قم که پیش از ظهر پنج شنبه با حضور رئیس قوه قضائیه در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در دولت دهم از روز اول مبحث مورد توجه آقای دانشجو، مبحث دین بود و از همان ابتدا خدمت مراجع رسیدند و از رهنمودهای آنها برای قدم برداشتن در این عرصه استفاده کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به برکت همین توصیه‌ها تحولات خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است، از جمله این تحولات جذب نیروهایی ولایی در کنار حدود 40 هزار استاد در دانشگاه های سراسر کشور است، در واقع 12 هزار نفر در سه سال گذشته از میان نیروهای بسیار خوب جذب این مجموعه های آموزشی شدند.

دغدغه های دینی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد

شجاعی فرد با بیان اینکه آیین نامه های مدیریت ارتقا داده شد و در حال حاضر شورای انقلاب فرهنگی قیدهایی برای پذیرش اساتید معین کرده است، گفت: این ها همه حاکی از دغدغه های دینی است که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد.

وی تاکید کرد: دشمن درهمه عرصه تلاش دارد تا نفوذ کند، به خصوص اینکه گمان می کرد می تواند در دانشگاه ها رسوخ پیدا کند‏، توطئه سال 87 موضوعی بود که موجب امیدواری دشمنان شد اما بحمدالله پس از سال 1388 دیگر ناامید شدند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اساتید دانشگاه ها که در خط مقدم جبهه استکبار نبودند در حال حاضر در این خط قرارگرفتند و به همین دلیل ترورآن ها شروع شد.

توجه به دانشگاه‌های دینی در دولت دهم

وی افزود: آن چه مهم است این است که ارتباط و تعلقی که لازمه توجه به دستگاه های دینی و حوزوی است در گذشته وجود نداشت، اما با شروع دولت دهم این ارتباط ایجاد شد و دانشگاه ها ومجموعه های دینی در سراسر کشور مورد توجه قرارگرفت.

شجاعی فرد تصریح کرد: در این راستا یکی از مکان هایی که فعالیت هایی دراین زمینه دارد دانشکده قرآن و علوم حدیث است، به دلیل احترامی که برای شخص آیت الله ری شهری در بین مسئولان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری وجود دارد و البته با توجه به سبقه خوب موسسه دارالحدیث در زمینه های دینی وعلمی، بعد از 60 سال در تاریخ آموزش عالی و برای اولین بار یک دانشکده غیر انتفاعی تبدیل به یک دانشگاه شده است.

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...