نسخه چاپی

نماینده مجلس در گفتگو با نما:

قوانین دست و پا گیر اداری پای اقتصاد مولد را می بندد / دولت منبع تامین بودجه را نفتی نكند

عکس خبري - قوانين دست و پا گير  اداري پاي اقتصاد مولد را مي بندد / دولت منبع تامين بودجه را نفتي نکند

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت فعلی كه رئیس آن سال‌ها در مركز قانونگذاری حضور داشته است انتظار داریم كه به قانون بیشتر عمل كند متاسفانه بعضی مواقع قانون‌ گریزی های دولت باعث می شود كارها خوب پیش نرود.

ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار نما درباره بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از اقتصاد رانتی و نفتی جلوگیری شود و تبدیل به اقتصاد مولد و مردمی ‌شود اظهار داشت: دولت باید در زمانی که بودجه را به مجلس ارائه میدهد سعی کنند از پیشنهادات و پروژه‌هایی که بودجه آن از نفت تامین می شود فاصله بگیرد.
وی در ادامه افزود: دولت باید پیشنهاداتی دهد که بودجه اش از داخل و منابع دیگر همچون معادن تامین می‌شود. باید بدانیم ما جدای از ذخایر نفتی معادن زیادی داریم.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان چهار فصل است و از نیروی انسانی قوی و قدر برخوردار است ادامه داد: دولت به جای اینکه بر نفت تکیه کنند می توانند از منابع دیگر برای تامین بودجه استفاده کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با تامین بودجه برای برنامه های اش از ذخایر غیر نفتی می تواند به اقتصاد غیر نفتی کمک کند افزود: نکته ای که خیلی مهم است اینکه جدایی از بحث نفت ما الان تعداد زیادی واسطه و دلال داریم که به دنبال این هستند که کالاهای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه اش در کشور تولید می شود، وارد کنند این افراد با رانتی که برای شان ایجاد می شود به تولید داخلی ضربه می زنند.
وی اظهار داشت:اگر بخواهیم تولید داخلی رونق پیدا کند و اقتصاد از نفت جدا شود باید به بحث تولید داخل و تامین نیازهای کشور توجه شود حتی صادرات کالاهای غیر نفتی به کشورهای دیگر را مدنظر قرار دهیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر داریم و علارغم اینکه مقام معظم رهبری چندین مرتبه تاکید کردند جلوی واردات بی رویه گرفته شود و تاکید کردند دولت باید به خود حرام کند کالایی که مشابه اش در داخل تولید می شود از نوع خارجی آن وارد شود و همچنین فرمودند حرام شرعی است که کالایی که در کشور تولید می‌شود ما از نوع خارجی آن استفاده کنیم.
موسوی لارگانی با بیان اینکه هیات دولت در دیدار با مقام معظم رهبری ۱۲ توصیه از سوی ایشان داشتند ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توصیه هایی را به رئیس جمهور کردند اگر به این توصیه‌ها عمل شود کشور ما از این وضعیت رکودی که در آن حاکم است خارج خواهد شد و اقتصاد ما مقاوم شفاف و مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: یکی از دلایلی که کارها خوب پیش نمی‌رود بروکراسی اداری حاکم در کشور ما است یعنی اگر یک نفر بخواهد مجوزی بگیرد شاید باید ماهها تلاش کند تا بتواند به آن مجوز دست پیدا کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر وجدان کاری وجود داشته باشد و به آن توجه شود و در صدور مجوز برای بهره برداری های تولیدی صنعتگران وجدان داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
موسوی لارگانی با بیان اینکه جدای از بحث مجوزات لازم برخی مواقع شاهد هستیم که افراد مسئولیتی که بر دوش شان است از ایران فرار می کنند ادامه داد: در کشور ما کار مفیدی چه صورت می پذیرد از هشت ساعت شاید دو ساعت هم کار نکنند و تا وقتی که این وضعیت باشد کارها خوب پیش نمی‌رود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مسئولیتی را قبول کردیم و متعهد شدیم باید آن مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم افزود: بعضی مواقع سستی ها و کوتاهی ها باعث می شود که کارها خوب پیش نرود. البته گاهی مسئول دست او را می دهند و کسانی که زیرمجموعه وی هستند دستور را اجرا نمی کنند.
موسوی لارگانی اظهار داشت نکته دیگری که باید بر روی آن تاکید شود و مخصوصا از دولت فعلی که رئیس آن سال‌ها در مرکز قانونگذاری حضور داشته است و البته بعضی از مسئولین دیگر ‌های سازمان‌ها و معاونین رئیس‌جمهور در مرکز قانونگذاری حضور داشتند انتظار داریم که به قانون بیشتر عمل کنند اما متاسفانه بعضی مواقع قانون‌گذار گریزی ها باعث می شود کارها خوب پیش نرود.
اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی بوده و با نگاهی درون‌زا و برون‌نگر می‌توان در جهت تعریف اسلام و رسیدن به یک توسعه همه‌جانبه حرکت کرد.
کشور ما باید مدلی از توسعه را برای نسل حاضر و آینده ارائه بدهد که بر اساس شریعت و فرهنگ خودمان بوده و عدالت محور باشد تا نه‌تنها همه ابعاد زندگی بشر را در برگیرد بلکه از ذخایر تاریخی کشور خودمان نیز بهره بگیریم.
یک اقتصاد سالم بر اساس کار،تلاش،علم و نوآوری بناشده و هرچند راهی سخت همه مدیران و مسئولان کشوری در این راه گام برمی‌دارند.
در اقتصاد مقاومتی هیچ‌گاه مرزها بسته نمی‌شود و با توجه به این اصل به خودکفایی خواهیم رسید و تعبیر اقتصاد مقاومتی برداشت و تفسیر صحیح از قرآن و نگاه اسلام به مقوله اقتصاد است.

۱۳۹۶/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...