نسخه چاپی

اختصاصی نما:

چشم امید اصلاح‌طلبان به وزارتخانه ی علوم/ سهم خواهی اصلاح طلبان گریبان وزارت علوم را گرفت

عکس خبري -چشم اميد اصلاح‌طلبان به وزارتخانه ي علوم/ سهم خواهي اصلاح طلبانگريبان وزارت علوم را گرفت

سهم خواهی اصلاح طلبان این بار هم گریبان وزارت علوم را گرفته است اما به نظر می رسد رییس جمهور باید این آشفته بازار سهم خواهی را كنترل و برای وزارت خانه ی حساس و تاثیر گذاری چون وزارت علوم با درایت و به دور از حزبی گری ها و جریانات سیاسی تصمیم گیری كند .

بی شک وزارت علوم یکی از مهم ترین نهادهایی است که در کشور نقش تعیین کننده ای دارد و سر کار داشتن با نظام آموزشی کلان آن هم در سطح دانشگاه و دانشجویان اهمیت این وزارت خانه را دو چندان می کند .
این وزارت خانه به عنوان علمی ترین نهاد دارای 80 هزار نفر عضو هیئت علمی می باشد و مسلما ریاست این وزارت باید بسیار دقیق باشد .
در هفته های گذشته و در معرفی اعضای کاینه دولت دوازدهم شاهد آن بودیم که تمامی وزرا برای تصدی وزارت خانه ها انتخاب شدند اما هنوز خبری از وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیست و ظاهرا مهلت رییس جمهور برای معرفی نیز چند روزی است به پایان رسیده است .
بحث اصلی اینجاست که عدم معرفی وزیر علوم باز هم با حواشی فراوانی روبه روست و برداشت های مختلفی از این موضوع صورت گرفته است ؛ اما آنچه مسلم است عدم معرفی وزیر علوم باز هم برای دولت راهی است تا بار هزینه های این وزارت خانه را بر دوش سرپرست بیاندازد و از پاسخ گویی به مجلس فرار کند تا توجیه قانع کننده ای برای معرفی گزینه ی نهایی داشته باشد .
حجت الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاخیر در انتخاب وزیر علوم تبعات منفی را در بخش علمی کشور خواهد داشت ، می گوید : وزارت علوم در حال حاضر در حالت آماده باش قرار دارد و باید از این حالت خارج شود و کار خود را آغاز کند .
وی با اشاره به اینکه مجلس در هر شرایطی آمادگی این را دارد که به بررسی صلاحیت گزینه دولت برای وزارت علوم بپردازد ، اظهار داشت : با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی قرار داریم و باید وضعیت وزارت علوم سامان یابد، امیدواریم که این موضوع تسریع یابد و به حالت آشفتگی دچار نشود .
اما نباید این موضوع مورد غفلت قرار گیرد که سهم خواهی اصلاح طلبان این بار هم گریبان وزارت علوم را گرفته است اما به نظر می رسد رییس جمهور باید این آشفته بازار سهم خواهی را کنترل و برای وزارت خانه ی حساس و تاثیر گذاری چون وزارت علوم با درایت و به دور از حزبی گری ها و جریانات سیاسی تصمیم گیری کند .


۱۳۹۶/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...