نسخه چاپی

ندیمی در گفت و گو با نما :

خام فروشی منابع كشور را هدر می دهد/ چرخه صادرات در اختیار تولیدكنندگان قرار گیرد

عکس خبري -خام فروشي منابع کشور را هدر مي دهد/ چرخه صادرات در اختيار توليدکنندگان قرار گيرد

یك نماینده ادوار در وجلس شورای اسلامی گفت : ما به تجارت نیاز داریم اما به تجارتی كه در خدمت تولید و اشتغال باشد و واردات كالا نیز باید به گونه ای باشد كه به معیشت و فرهنگ مردم كمك كند .

ایرج ندیمی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما گفت : مشکل امروز کشور ما ساختن کارخانجات نیست بلکه راه اندازی آن است و این کار جز با ساماندهی بخش صارات و واردات میسر نخواهد شد .
وی در ادامه با اشاره به یکی از کالاهای صادراتی یعنی نفت ، اظهار داشت : ما باید بتوانیم از این کالای صادراتی متناسب با کالای سرمایه ای و واسطه ای نه مصرفی اقدام کنیم و و در بازار داخلی نیز چرخه ی تولید ، توزیع و مصرف را با سیاست های درست حمایت کنیم .
وی با اشاره به آمار اخیر گمرک مبنی بر افزایش دوبرابری واردات از چین در دولت یازدهم ، اذعان داشت : به نظر می رسد با تغییر وزیر صنعت تحولات قابل ملاحظه ای اتفاق بیوفتد اما انتظار این است که در این چرخه قدرت خرید مشتری افزایش پیدا کند و مباحث مربوط به سرمایه گذاری با توجه به کاهش نرخ سود مدیریت شود .
وی با اشاره به سیکل معیوبی که در خصوص رونق و رکود در چرخه اقتصادی مطرح بوده است ، توضیح داد : قطعا در دولت جدید باید انتظار داشته باشیم که این موضوع بررسی شود و به شکل صحیح خود اتفاق بیوفتد و بخش تجارت نیز قدرت تازه ای را در کشور نشان دهد .
وی افزود : این موضوع مهم است که ما چه چیزی را وارد کشور کنیم که درآمد آن به چرخه تولید و اشتغال برگشت داده شود و واردات سمت و سویی به خود گیرد که یا به تولید و یا اشتغال منتهی شود .
وی تصریح کرد : ما باید مواردی را وارد کشور کنیم که به طور مثال مواد خامی باشد که بتوانیم آن را تبدیل به کالایی کنیم و در چرخه صادرات آن کالا قرار بگیریم .
ندیمی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه خام فروشی در صادرات ضررهای فراوانی را به همراه دارد و منابع کشور را هدر می دهد ، بیان داشت : بر اساس این رویکرد باید بخش صادرات به نوعی ساماندهی شود که ما در چرخه اقتصاد توان تولید کالایی را پیدا کنیم که قابلیت صادر شدن را داشته باشد .
وی با تاکید بر اینکه آینده اقتصاد ما باید چرخه صادرات را در اختیار تولید قرار دهد ، تشریح کرد : تولیدی که همراه با انبار کردن کالا باشد نشان دهنده اشتغال و کارآمدی در اقتصاد نیست و می تواند به مرور برایجاد رکود بیشتر موثر باشد .
وی در پایان یادآور شد : ما به تجارت نیاز داریم اما به تجارتی که در خدمت تولید و اشتغال باشد و واردات کالا نیز باید به گونه ای باشد که به معیشت و فرهنگ مردم کمک کند .

۱۳۹۶/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...