نسخه چاپی

بیرانوند در گفت و گو با نما :

پدیده ی حزب فروشی خیانت به اعتماد مردم است

عکس خبري -پديده ي حزب فروشي خيانت به اعتماد مردم است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : اگر حزبی بخواهد كرسی های خود را با پول پر كند در واقع به طرفداران خود خیانت كرده و در نهایت امانت را به كسی واگذار كردند كه سزاوار آن جایگاه نمی باشد .

بهرام بیرانوند نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با نما با اشاره به پدیده ای که معمولا در زمان انتخابات از سوی برخی احزاب رخ می دهد مبنی بر کسب هزینه برای ورود برخی از افراد به درون حزب ، گفت : همه احزاب فعال در کشور از ساز و کار مشخصی برخوردارند و هنجارهای معینی را برای خود ترسیم نموده اند .
وی در ادامه توضیح داد : اگر گرفتن هزینه در راستای ورود به لیست باشد به نوعی اعتبار فروشی شده است اما اگر کسب هزینه در راستای ساز و کارهای یک حزب باشد و برای همه این موضوع اجرا شود به نوعی هنجار آن حزب به حساب می آید
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از احزاب برای تامین هزینه های خود قوانین مشخصی را ترسیم می کنند ، اظهار داشت : احزاب برای اینکه بدهکار کسی نباشند از سوی طرفداران و اعضا مبلغی را جمع آوری می کنند اما بخش نابه هنجار آنجا رخ می دهد که در آستانه یک انتخابات رقم های کلانی را از افرادی خاص بگیرند و اعتبار فرد را در حزب و جامعه جا به جا کنند .
وی با بیان اینکه این موضوع به هیچ وجه امر پسندیده ای نیست ، تصریح کرد : باید گفت که این کار به نوعی فروختن کرسی است و افرادی که بر این مسند قرار می گیرند از شایستگی برخوردار نیستند .
وی تاکید کرد : اگر روند حزب فروشی در جامعه رواج پیدا کند ، افرادی که پول دارند و ممکن است پول درستی هم نباشد وارد میدان شده و در معرض انتخاب مردم قرار می گیرند و این مساله به نوعی خیانت به اعتماد مردم محسوب می شود .
وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم بر حسب علاقه صرف به حزبی رای می دهند و توجه ویژه ای به افراد ندارند ، بیان داشت : اگر حزبی بخواهد کرسی های خود را با پول پر کند در واقع به طرفداران خود خیانت کرده و در نهایت امانت را به کسی واگذار کردند که سزاوار آن جایگاه نمی باشد .
وی افزود : امام رضا (ع) در بحث امانتداری می فرمایند زمانی که تو امانت به نا اهل سپرده ای امین به تو خیانت نمی کند بلکه امانت به نا اهل سپرده ای ؛ اگر نااهلانی بیایند که در حفظ امانت شایستگی نداشته باشند نباید انتظار اجرای عدالت از آنها داشته باشیم .
بیرانوند نماینده سابق مجلس در پایان یادآور شد : معمولا این پدیده در فضای بی اطلاعی مردم رخ می دهد و برای جلوگیری از چنین پدیده ای دقت نظر مردم شرط اساسی و اصلی برای انتخاب افراد شایسته است .



۱۳۹۶/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...