نسخه چاپی

عابدینی در گفت و گو با نما :

فریاد وحدت كشورهای مسلمان پایان نسل كشی در میانمار است

عکس خبري -فرياد وحدت کشورهاي مسلمان پايان نسل کشي در ميانمار است

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت : مهم ترین اولویت این است كه كشورهای اسلامی كه جمعیتی حدود 5/1 میلیارد نفر هستند و می توانند قدرت بزرگی را به وجود بیاورند ، وارد كارزار شوند و سكوت خود را بشكنند و با وحدت از طرق دیپلماسی در نهادهای بین المللی فعال شوند تا صدای مسلمانان میانمار را به گوش جهان برسانند تا شاید جلوی این نسل كشی گرفته شود .

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با نما با اشاره به کشتار اخیر مردم مسلمان میانمار ، گفت : اتفاقات منطقه به ویژه در قبال مسلمانان میانمار یکی از نمادهای خشونت ، افراط گری و تبعیض بر ضد مردم یک کشوری است که صرفا به خاطر داشتن یک اندیشه دینی مورد تهاجم قرار می گیرند .
وی در ادامه با تاکید بر خبرها و تصاویر منتشر شده از این اتفاق ، اظهار داشت : این اخبار بسیار غم انگیز به نظر می رسد و نشان از یک پاکسازی نژادی دارد .
وی تصریح کرد : متاسفانه نهادهای بین المللی چشمشان را به روی کشتار وحشیانه بستند و حکومت میانمار هیچ گونه واکنشی برای جلوگیری از این نسل کشی انجام نمی دهد .
وی با اشاره به خانم سوچی که پیش از این برنده جایزه صلح نوبل شده بود ، بیان داشت : این انتظار وجود داشت که پس از روی کار آمدن این خانم کشتار ، نسل کشی و تبعیض نژادی مسلمانان پایان یافته تلقی شود اما شاهد هستیم که به قدرت رسیدن این فرد نه تنها دردی از مسلمانان دوا نکرد بلکه شدت نسل کشی در مسلمانان افزایش هم یافته است .
عابدینی توضیح داد : قدرت های بزرگ و اتحادیه اروپا که در برابر کوچکترین موضوعی که در چارچوب منافعشان قرار نداشته باشد به شدت واکنش نشان می دهند و موضوع را به سطح رسانه ها می رسانند ، در برابر این موضوع یک سکوت مرگباری رو اتخاذ کردند که حالتی طبیعی ندارد.
وی ادامه داد : بنابراین ما شاهد یک همسویی میان سیاست مداران غربی ، افراطیون و خشونت طلبان در میانمار هستیم و این سکوت رسانه ای بزرگ دنیا سبب شده تا خانه و کاشانه مسلمانان تخریب شود و بسیاری از زنان و کودکان قتل عام شوند و برخی دیگر آواره شوند به گونه ای که عده ای از آنها مجبور شدند خود را درون رودخانه ها پرتاب کنند تا جان خود را از این معرکه ابر قدرت ها جنگ طلب نجات دهند.
وی در پایان مهمترین اقدام جهان برای کمک به حل این مساله را ورود کشورهای مسلمان به این موضوع دانست و خاطر نشان کرد : به نظر می رسد مهم ترین اولویت این است که کشورهای اسلامی که جمعیتی حدود 5/1 میلیارد نفر هستند و می توانند قدرت بزرگی را به وجود بیاورند ، وارد کارزار شوند و سکوت خود را بشکنند و با وحدت از طرق دیپلماسی در نهادهای بین المللی فعال شوند تا صدای مسلمانان میانمار را به گوش جهان برسانند تا شاید جلوی این نسل کشی گرفته شود .


۱۳۹۶/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...