نسخه چاپی

حمله سایبری به شركت‌های بخش‌انرژی آمریكا و اروپا

گروهی از هكرهای پیشرفته با حمله سایبری به شركتهای انرژی آمریكا و اروپا موجب اختلال در برخی از این شركتها شدند.

به گزارش نما به نقل از میزان، هکرها با حمله به رایانه‌های شرکتهای انرژی اروپا و آمریکا موجب اختلال در این کارکرد این شرکتها شدند.

بنابه گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی» شرکت امنیت رایانه‌ای سایمنتِک (Symantec) روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرد که گروهی از هکرهای پبشرفته با تشکیل کمپینی خرابکارانه به شرکتهای انرژی آمریکا و اروپا حمله کردند و در برخی موارد موفق شدند تا سیستمهای اصلی را مختل کنند که عملیات این شرکتها را کنترل می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده که این هکرها با ارسال حجم عظیمی از ایمیلهای ویروسی قصد ورود به رایانه‌های سازمانهایی در آمریکا، ترکیه، سوئیس، و احتمالا دیگر کشورها دارند.

«اریک چِن» از پژهشگران این شرکت امنیت رایانه با اشاره به اینکه حمله‌های سایبری به کشورهای مختلف از واخر سال 2015 آغاز شد و در ماه آوریل سال جاری شدت یافت افزود: این حمله‌های سایبری نشانه‌های یک گروه به نام «دراگنفلای را دارند که به نظر می‌رسد یک دولت خارجی پشت این حمله‌ها باشد.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد که همزمان با افزایش تنشهای حاد ژئوپولیتیک هکرها با اهداف تخریبی به شرکتهای صنعتی از جمله شرکتهای تولیدکننده برق و دیگر خدمات حمله و کارکرد آنها را مختل کنند.

۱۳۹۶/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...