نسخه چاپی

گزارش خبرنگارنما از افتتاح نمایشگاه پوستر راهی كه از سر گرفتیم؛

شهادت حججی رستاخیزی در میان هنرمندان ایجاد كرد

عکس خبري -شهادت حججي رستاخيزي در ميان هنرمندان ايجاد کرد

رئیس حوزه هنری گفت:شهید حججی رستاخیزی در ایران و در میان همه صاحبان وجدان های پاك ایجاد كرد ،هنرمندان هم كه همیشه با مردم و هم پای آنها بوده اند و از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا روزهای پرحماسه دفاع مقدس به این انقلاب یاری رسانده اند.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:در خصوص شهادت حججی هم اینگونه بوده است که از نخستین ساعات هنرمندان انقلابی کشور احساسات خود را نسبت به این واقعه اعلام کردنند .از نخستین تابلوی نقاشی که از طرف یکی از هنرمندان ارجمند مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری آقای روح الامینی خلق بود و به شدت مورد مورد استقبال مردم قرار گرفت ، تا هنرمندان گرافسیت که هرکدام به نوعی نسبت به این شهید بزرگوار ادای دین داشتند.
رئیس حوزه هنری در ادامه اظهار داشت:راهی که از سر گرفتیم در واقع به معنای این است که راهی را دوباره شروع کردیم و می تواند این خود یک تجدید عهدی باشد با این شهید بزرگوار ونیز در واقع الهامی است از سر بریده این شهید بزرگوار و فراتر هم اگر برویم از سر بریده حضرت سید الشهداء الهام گرفته ایم که می گوییم هر روز عاشورا است و همه جا کربلا.
مومنی افزود: حوزه هایی مانند هنرهای تجسمی وحوزه ادبیات زود بازده هستند و خیلی سریع هنرمندان آثارشان دیده می شود ،این نمایشگاه هم در واقع بخشی از آثاری هنرمندانی است که از استان های مختلف کشور پوسترهای آنها در این نمایشگاه درمعرض دید مردم قرار گرفته است.
مومنی در پایان تصریح کرد:نگاه های نوینی در اینجا دیده شد که ما تلاش این عزیزان و نیت پاک آنها را ارج می نهیم و امیدورایم که این راه پر رهرو ادامه داشته باشد.
محمد شیخ رضایی از طراحان گرافیک که در این نمایشگاه به خلق اثر پرداخته است در این خصوص به نماگفت: من اثر خود را باعنوان کلی نمایشگاه ( راهی را آغاز کردیم) طراحی کردم، به گونه ای که در این اثر چند نگاه داشتم به نحوه شهادت حججی بزرگوار و اینکه صرفا یک اثر حزن انگیز را تولید نکنیم و اثرمان امید بخش باشد ،و فارغ از تصاویری باشد که در این ایام تولید شده است.
این طراح گرافیست تصریح کرد: به نظرم رسید که بحث شهادت را خیلی رنگین تر می توانیم ببینیم و از نقوش ایرانی استفاده کردیم و به نظرم آمد که این طرح می تواند خیلی امید بخش تر و شیرین تر باشد.قطعا کارهایی که به زبان هنر روایت می شود،واجد عاطفه و منطق است و دارای شور و شعور،و اثر هنری که از دل بر می آید و هنرمندان با عقاید مختلف بر روی یک موضوع واحد تولید می کنند ،این هم می تواند به وحدت ملی منجر گردد و افزایش سطح آگاهی مردم را به دنبال داشته باشد.
به گزارش خبرنگارشبکه نما، نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» متشکل از ۴۵ پوستر با موضوع شهید محسن حججی است که در نمایشگاه خانه عکاسان حوزه هنری دایر است که در آن 40 هنرمند کشور خلق اثر داشته اند.
مسعود شجاعی طباطبایی ؛رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره عنوان این نمایشگاه درگفتگو با خبرنگار نما گفت: با مشورت با بعضی از سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌ها همانند سازمان اوج که قرار بود در این اتفاق به یک نتیجه واحد برسند در نهایت عنوان راهی که از سر گرفتیم را انتخاب کردیم، فکر می‌کنم واحد بودن تیترها، نتیجه روشن و مشخصی از کلیت این اتفاق را نشان می‌دهد و یک پیکره واحد را به نمایش می‌گذارد.
شجاعی طباطبایی افزود: امیدواریم این کار‌ها را که در برابر روح بزرگ شهید محسن حججی نیز واقعا ناچیز است خانواده این شهید از ما بپذیرند.
طباطبایی در پایان افزود: قرار است برخی از این آثار گرافیکی در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی تکثیر شود و به دست مردم برسد.
همچنین همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از اثر نقاشی استاد عبدالحمید قدیریان با موضوع شهید حججی نیز در «نگاه خانه سوره» حوزه هنری رونمایی شد.
عبدالحمید قدیریان در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: بعد از شهادت محسن حججی که حادثه کمی هم نبود که اتفاق افتاد ، تمام ملت را تحت تاثیر خود قرار داد و به نوعی تمام جامعه در گیر آن شدنند که این درگیری از نوع غم نبود، بلکه از نوع شادی نیز بوده است،درست است که یکی از عزیزانمان را از دست دادیم آن هم به آن طرز فجیع،اما حسی که از درون قلب ها اتفاق افتاد حسی بود که ما زنده هستیم و انسان هایی داریم که همچنان مرد هستند و هنوز دل های ما می تپد برای یکدیگر و این به نظر من واقعا اتفاق خوبی است زیرا که یک رشد فرهنگی خوبی را در جامعه ایجاد کرد و با این حادثه یک صعود قابل توجهی به لحاظ فرهنگی داشتیم.
این نقاش ارزنده کشور در ادامه بیان داشت: شهادت شهید حججی عزیز یک پیام و یک حجت برای ما داشت و نباید به راحتی و سادگی از کنار آن عبور کرد و اگر به عمق ماجرا پی ببریم پیام آن به عقیده من این است که خداوند برای این انقلاب و برای این جریان برنامه دارد و این جریانی نیست که هر سیاستمداری که از راه می رسد بتواند این مسیر ر ابه کج و یا راست هدایت کند،و خداوند شاهد است و به موقع اثر گذاری می کند و با حضور یک شهید تمام نزول فرهنگی که به نوعی فراماسونرهای فرهنگی در جامعه در حال ایجاد آن هستند تبدیل به یک حرکت صعودی به طرف بالا حرکت کرده است و این خود تاثیر گذاری خداوند است که کارش را با کمترین هزینه و بیشترین اثر گذاری انجام می دهد . ما در داستان شهید حججی شاهد این اتفاق عظیم نیز هستیم.
نمایشگاه پوستر «راهی که از سر گرفتیم» تا ۲۴ شهریور در گالری خانه عکاسان حوزه هنری در خیابان سمیه برپاست

۱۳۹۶/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...