نسخه چاپی

دمشق هرگونه عذرخواهی از دولت تركیه را رد كرد

عکس خبري -دمشق هرگونه عذرخواهي از دولت ترکيه را رد کرد

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن ابراز همدردی عمیق با خانواده قربانیان حادثه حمله خمپاره‌ای به خاك تركیه، ادعای تركیه در عذرخواهی از این كشور را رد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: نماینده سوریه در سازمان ملل گفت دولت سوریه قصد افزایش خشونت با سوریه را ندارد و در حال بررسی حمله‌های انجام شده به خاک ترکیه است که به کشته شدن 5 تن از شهروندان این کشور منجر شد.

بشار جعفری برای خبرنگاران، نامه ارسال شده سوریه به شورای امنیت را قرائت کرد که در آن با خانواده‌های قربانیان آن حادثه ابراز «همدردی عمیق» شده بود.

در حالی که دولت ترکیه پیش از این مدعی شده بود سوریه از این کشور به خاطر حادثه روز گذشته عذرخواهی کرده است، نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن رد این ادعا گفت در این نامه هیچ عذرخواهی از ترکیه وجود ندارد، زیرا هنوز مراحل تحقیقات درباره این حادثه به اتمام نرسیده است.

جعفری گفت حمله انتقام‌جویانه صبح روز پنجشنبه ترکیه به خاک کشورش باعث زخمی شدن دو تن از مقامات ارتش شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل از ترکیه خواست رفتاری «منطقی و عقلانی» داشته باشد و از نفوذ تروریست‌ها و شورشی‌ها و قاچاق سلاح از مرزهایش» جلوگیری کند.

معاون نخست‌وزیر ترکیه پیش از این ادعا کرده بود که سوریه امروز به طور رسمی به دلیل حمله خمپاره‌ای دیروز به اراضی ترکیه، عذرخواهی کرده و مسئولیت این حمله و کشته شدن 5 شهروند ترک را پذیرفته است

۱۳۹۱/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...