نسخه چاپی

خاتمی:برخی تعریفشان از شادی این است كه جوانان به موسیقی‌های حرام و مبتذل گوش كنند و مشروب بخورند

امام جمعه موقت تهران گفت:درزمان حیات امام راحل (ره )افرادی می گفتند: ضد ولایت فقیه شرك است اما پس از آن حضرت در زمان جانشین امام (ره) سخنان دیگری به زبان آوردند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین سید احمد خاتمی روز شنبه درجشن غدیر خم که در مسجد جامع رجایی شهر کرج با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، اظهارداشت: غدیر منحصر به یک روز نیست بلکه یک جریان دائمی است.

وی ادامه داد: تاریخ اسلام از روز آغاز تا پایان که عصر ظهور و پس از آن رجعت و قیامت است، مدیون چهار حادثه بزرگ تاریخی می باشد.

**اهم صحبت های او به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

* خون پاک حضرت سیدشهداء (ع) همچنان در جوشش است و حرارت ایجاد می کند و امروز انقلاب اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی مدیون نهضت حسینی است.

*در زمان حضرت رسول اکرم (ص) افرادی دم از پیروی آن حضرت می زدند اما پس از رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص ) زبان آنها در مدح مولا علی (ع ) بند می آمد. همچنین درزمان حیات امام راحل (ره )افرادی می گفتند: ضد ولایت فقیه شرک است اما پس از آن حضرت در زمان جانشین امام (ره) سخنان دیگری به زبان آوردند که این نشان دهنده آن است که آنچه این گونه افراد در زمان پیامبر و زمان حال به زبان آورده یا می آورند، شعاری بیش نبوده و نیست.

* در زمان رسول خدا (ص) بیعت به شکل دست دادن بود و اکنون باید با حضور در راهپیمایی ها مطیع امر رهبری بود.

* سومین عامل زنده نگه داشتن غدیر این است که با دوستی با ولایت صادقانه باشد چرا که برخی در زبان نام ولایت را ستایش می کنند اما درعمل این گونه نیست.

*چهارمین عامل زنده ماندن غدیر این است که بپذیریم مشروعیت حکومت اسلامی، خدایی است و باید مسئولان در این حکومت نوکری مردم را به جای آورند ، وقتی حکومت اسلامی تشکیل شد باید نوکر مردم بود چرا که این مشروعیت الهی است.

*پنجمین عامل زنده بودن همیشگی غدیر این است که نسبت به جریان ضد ولایت فقیه حساس بود زیرا احترام همه ما در جهان درسایه احترام به ولایت است و اگر حریم ولایت شکسته شود،حریم ما نیز خواهد شکست.

برخی تعریفشان از شادی گوش دادن به موسیقی مبتذل است

* ما باید همانگونه که در عزای سیدالشهدا (ع) کم نمی‌گذاریم همانقدر هم در عرصه شادی و روز عید غدیر باید اهتمام داشته باشیم.

*راهپیمایی غدیر جدایی از راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس است که همگی باید در یک جا اجتماع کنند اما راهپیمایی روز عید غدیر باید در محلات باشد و تمام سطح شهر تهران و شهرستان‌ها باید راهپیمایی غدیر را برگزار کنند.

* برخی می‌گویند بگذارید جوان‌ها به هر قیمتی شاد باشند چه کسی جلوی شادی جوانان را گرفته است اما شادی یعنی چه؟ شادی عبور از خط قرمز خداوند نیست. پسر و دختر نامحرم نباید در هم باشند. این شادی نیست بلکه فعل حرام است.

* برخی تعریفشان از شادی این است که جوانان بروند و به موسیقی‌های حرام و مبتذل گوش کنند یا اگر خواستند مشروب بخورند. این شادی، شادی حرام است.

*انقلاب اسلامی ما برای تحقق دین قیام کرد و ما حق نداریم با واژه‌های فریبنده کارهای خلاف شرع را به اسم شادی ترویج بدهیم. شادی عید غدیر خط قرمزی می‌کشد بر آنهایی که می‌گویند شیعیان شاد نیستند.

* دلیل دیگر اینکه در عید غدیر دعوت به شادی شده‌ایم این است که با فریاد اعلام کنیم ما غدیری و شیعه علی هستیم و به این امر افتخار می‌کنیم.

* مقام معظم رهبری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تشکیل دادند و پس از آن مرحوم خزعلی پیشنهاد تاسیس بنیاد بین‌المللی غدیر را دادند و رهبری آن را تایید کردند. وقتی از مقام معظم رهبری دلیل را پرسیدند ایشان گفتند ما غدیری هستیم و هیچ‌گاه آن را حاشا نمی‌کنیم.

*آنهایی که با ولایت هستند فتنه را خط قرمز می‌دانند. برخی می‌گویند تا کی می‌خواهید فتنه فتنه کنید. ما به آنها می‌گوییم فتنه خط قرمز ما است. غدیر مختص یک روز نیست بلکه باید همیشه باشد.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...