نسخه چاپی

عذرخواهی ستاره سابق از بازیكن مسلمان

ˈگری لینكرˈ ستاره سابق فوتبال انگلیس پس از اظهارات توهین آمیزی كه در مورد نحوه شكرگزاری بازیكنان مسلمان كرده بود، عذرخواهی كرد.

به گزارش نما از سایت ˈگلˈ، او این اظهارات را در جریان گزارش دیدار چهارشنبه شب تیم های ˈمونت پلیهˈ فرانسه و شالکه آلمان در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا برای شبکه تلویزیونی ˈالجزیره 3ˈ در ارتباط با ˈکریم آیت فناˈ و ˈیونس بلهانداˈ بازیکنان مسلمان تیم مونت پلیه بیان کرد.

کریم آیت فنا گل اول این مسابقه را به ثمر رساند و سپس سجده شکر به جا آورد اما لینکر حرکت او را به ˈخوردن چمنˈ توصیف کرد!

لینکر در حالیکه تصاویر این بازیکن 23 ساله مسلمان فرانسوی و یونس بلهندا هم تیمی مغربی اش در حال پخش بود، گفت: یک تلاش فوق العاده از کریم آیت فنا که توپ را از بیرون محوطه جریمه تبدیل به گل کرد و بعد شروع به خوردن چمن نمود.

اخیرا سجده شکر در بین بازیکنان مسلمان از جمله ˈدمبا باˈ و ˈپاپیس سیسهˈ دو مهاجم تیم نیوکاسل انگلیس محبوبیت زیادی پیدا کرده است و آنها جشن گلزنی خود را اینگونه برگزار می کنند.

لینکر بلافاصله بعد از اظهارات توهین آمیزش، در صفحه ˈتوئیترˈ خود با انتقادهای بسیاری مواجه شد و بسیاری از خوانندگان سایت های ورزشی نیز مهاجم سابق تاتنهام را به کوردلی فرهنگی و مذهبی متهم کردند.

حالا لینکر 51 ساله از 1.1 میلیون مخاطب خود عذرخواهی کرده و نوشته است: متاسفم اما من از آداب مذهبی همه بازیکنان اطلاع ندارم.

در همین زمینه ˈاجمل مسرورˈ یکی از روحانیون مقیم شهر لندن گفت: حرف او احمقانه و جهل محض است. حرکتی بسیار غیر حرفه ای از یک اسطوره فوتبال. کسی که باید برای دیگران الگو باشد. بازیکنان مسلمان این کار را برای شکرگزاری از خداوند انجام می دهند.

وی همچنین گفته است تلویزیون الجزیره باید او را اخراج کند. کسی حق ندارد بازیکنان را به دلیل انجام حرکات مذهبی تحقیر یا مسخره کند.

لینکر بر اساس قراردادی که با شبکه ˈبی.بی.سیˈ دارد، مسابقات فوتبال را به زبان انگلیسی برای مخاطبان شبکه ˈالجزیره اسپورتسˈ گزارش می کند.

۱۳۹۱/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...