نسخه چاپی

درآمدزایی پزشكان با ویزیت همزمان چندین بیمار

نماینده مجلس دهم با تاكید براختصاص حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای ویزیت یك بیمار در مطب، گفت: برخی پزشكان با ویزیت همزمان چند بیمار به دنبال درآمدزایی بیشتر هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس: امیر سلیمی نماینده مجلس، در خصوص ویزیت هم‌زمان چندین بیمار در مطب پزشکان،گفت: ویزیت یک بیمار باید طبق یک محدوده زمانی قانونی در دنیا انجام شود، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه در کشور ما تعداد پزشکان محدود بوده و نام برخی پزشکان نیز معروف شده است، بیماران سعی می کنند به روند درمانی خود به پزشکان خاصی مراجعه کنند؛ بنابراین ممکن است به دلیل انبوه مراجعه بیماران، پزشکان به ناچار چندین بیمار را در اتاق معاینه کنند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: اما اگر بتوان بحث پزشک خانواده را در کشور فعال کرد، یعنی بیماران از طریق پزشک خانواده به متخصصان ارجاع شوند؛ به طور حتم ازدحام مراجعه بیماران به برخی پزشکان کاهش پیدا می کند، بنابراین دراین شرایط پزشک مجبور نیست که از چندین بیمار همزمان در مطب پذیرایی و یا ویزیت کند؛ البته برای هر بیمار باید 30 دقیقه زمان معاینه درنظرگرفت.

وی با بیان اینکه حداقل اختصاص 10 تا 15 دقیقه برای عینه بیمار نیز زمان قابل قبولی است،تصریح کرد: به طورحتم ویزیت همزمان چندین بیمار منجر به این می شود که برای معاینه نتوان زمان کافی رادرنظرگرفت.

وی گفت: ضمن اینکه ورود همزمان چند بیمار ممکن است شرایطی را به وجود آورد که بیماران نتوانند نوع بیماری و مسائل خود را به طور روشن و شفاف با پزشک مربوطه مطرح کنند؛ بنابراین به لحاظ قانونی و شرعی ویزیت همزمان چند بیمار خلاف است.

سلیمی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید اجرای پزشک خانواده را به صورت جدی پیگیری و دنبال کند، گفت: یعنی بیماران نباید بدون مراجعه به پزشک خانواده در مطب های پزشکان متخصص حضور پیدا کنند، البته این اقدام درمیان مدت تاثیرات مثبتی دارد؛ اما در کوتاه مدت تنها باید نظارت ها را بر عملکرد پزشکان افزایش داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه برخی پزشکان نیز به دلیل درآمد زایی بیشتر اقدام به ویزیت همزمان چندین بیمار می‌کنند، به خانه ملت گفت: این رویه نیز به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید دراین زمینه نیز نظارت ها را افزایش داد.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...