نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفت و گو با نما :

هیچ مرجع قانونی حق بازدید از مراكز نظامی ایران را ندارد /طرح این موضوع از سوی آژانس بیهوده است

عکس خبري -هيچ مرجع قانوني حق بازديد از مراکز نظامي ايران را ندارد /طرح اين موضوع از سوي آژانس بيهوده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : باید گفت جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ گونه بازدید را به احدی نخواهد داد و طرح این موضوع نیز برای آژانس بیهوده به نظر می رسد چرا كه بازدید از مراكز نظامی در راستای كار آژانس نمی باشد

سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما گفت : دبیر کل آژانس انرژی اتمی که تحت فشار آمریکایی ها قرار دارد وایالات متحده قصد دارد آژانس را مجاب کند که ایران را متهم به عدم پایبندی به برجام کرده اما آژانس تا کنون در 8 بیانیه رسمی خود اعلام کرده که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و هیچ نوع انحرافی در رفتار جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد .
وی ادامه داد: آژانس اعلام کرده که بازدید از مراکز هسته ای ، راستی آزمایی و هر کجا که لازم باشد را انجام خواهیم داد و این در حالی است که رسانه ها برداشت متفاوتی از این حرف آژانس داشته اند .
وی در این رابطه توضیح داد : مجوز بازدید آژانس از سایت ها و مراکزی است که کار هسته ای صورت می گیرد و بازدید از مراکز راستی آزمایی در مدار بازدید آژانس قرار ندارد .
وی با تاکید بر اینکه بازدید از مراکز نظامی برای هر مرجع قانونی مطلقا ممنوع می باشد ، اظهار داشت : باید گفت جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ گونه بازدید را به احدی نخواهد داد و طرح این موضوع نیز برای آژانس بیهوده به نظر می رسد چرا که بازدید از مراکز نظامی در راستای کار آژانس نمی باشد .
وی افزود : آزانس انرژی اتمی براساس پرتکل الحاقی و توافق برجام تنها می تواند در صورت لزوم از مراکز هسته ای ایران بازدید به عمل آورد و لازم به ذکر است برجام هم این مجوز را به احدی نمی دهد که از هر مرکزی دیدن کند .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی ها سعی در القای این مطلب دارند که ایران در ماجرای برجام بدعهدی کرده است ، تصریح کرد : با همه ی تلاش های صورت گرفته از سوی آمریکا برای منفی نشان دادن عملکرد جمهوری اسلامی ایران ، اما تمام کشورهای جهان به ویژه اعضای گروه 1+5 به این مساله باور دارند که ایران به تمامی تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده است .
وی در پایان خار نشان کرد : کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن بازدید از مراکز هسته ای ایران این موضوع را بررسی خواهد کرد که با توجه به توافق برجام چقدر تعهدات ایران عملیاتی شده است .



۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...