نسخه چاپی

وزیر دفاع جزیره انگلیس درباره خطرات جنگ با كره شمالی هشدار داد

وزیر دفاع جزیره انگلیس هشدار داد: خطرات جنگ با كره شمالی مسلح به تسلیحات هسته‌ای بسیار زیاد است و ممكن است لندن مورد هدف موشك‌های این رژیم قرار گیرد.

به نوشته نما روزنامه دیلی میل، مایکل فالون، وزیر دفاع جزیره انگلیس نسبت به خطر محاسبه اشتباه هرگونه اقدام نظامی ابراز نگرانی کرد و گفت: باید از هرگونه اقدام نظامی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: لندن از لس آنجلس نزدیک‌تر به پیونگ یانگ است و برد سلاح‌های کره شمالی رفته رفته بیشتر می شود.
فالون اضافه کرد: ما باید به هر بهایی از هرگونه درگیری نظامی جلوگیری کنیم. بر همین اساس ما تلاش می کنیم که در شورای امنیت یک قطعنامه بهتر که تحریم‌های کنونی را تقویت کند، به تصویب برسانیم. ما به دنبال تحریم‌هایی در سراسر اروپا علیه کره شمالی هستیم و همچنین تلاش می کنیم چین همسایه خود را مورد نظارت و کنترل نگه دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر وضعیت به سمت وقوع جنگ در اقیانوسیه نزدیک باشد، اقدام انگلیس چه خواهد بود گفت: من درباره وضعیت اقیانوسیه بسیار نگران هستم. این مسئله به ما نیز مربوط می شود. لندن به کره شمالی نزدیک‌تر است.
او افزود: اگرچه هنوز موشک‌های بالستیک کره شمالی توانایی مورد هدف قرار دادن لندن را ندارد اما آنها به روند توسعه برنامه موشکی خود به سرعت ادامه می دهند. ما باید برنامه‌ای برای جلوگیری از این مسئله داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، فالون اضافه کرد: ما بر روی این مسئله کار می کنیم و میخواهیم یک راه‌حل دیپلماتیک برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی انجام دهیم.
وی درباره احتمال دخالت ناتو در هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه کره شمالی گفت: گوام جزء آمریکا بوده و آمریکا این حق را دارد که در صورت هرگونه حمله به خاک کشورش از دیگر اعضا بخواهد که برای دفاع از کشورش کمک کنند.

منبع: العالم

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...