نسخه چاپی

چطور یك قلب شكسته می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود

تحقیقات پیشرفته نشان می‌دهد مرگ یا از دست دادن فردی كه به دیگری بسیار نزدیك بوده است نه تنها باعث شكسته شدن قلب آدم‌ها شود بلكه می‌تواند تغییرات فیزیكی را هم منجر شود كه در نهایت به بیماری‌های قلبی می‌رسد.

به گزارش نما، خبرآنلاين و به نقل از تايم، تحقیقی جدید نشان داده است افرادی که زوج خود را از دست داده‌اند در معرض خطر قابل توجهی از فیبریلاسیون دهلیزی یا ضربان قلب نامنظم قرار دارند و عوارض این مشکل مدت‌ طولانی زمان می‌برد.

مطالعات گسترده پزشکان بر روی استرس کاردیومیوپاتی یا سندرم قلب شکسته که رویدادی به شدت پراسترس را مانند مرگ همسر در بر می‌گیرد باعث می‌شود فرد شرایطی را احساس کند که مانند قرار گرفتن در معرض حمله قلبی است. این حالت‌ها شامل تنگی نفس و درد قفسه سینه می‌شود اما بدون وجود شواهدی که از مسدود شدن شریان‌ها خبر بدهد.

در همین زمینه کارشناسان معتقدند افزایش هورمون استرس در افرادی که چنین رویداد عاطفی را تجربه کرده‌اند باعث این حالت است.

این تحقیق که روی 88600 نفر از مردم در دانمارک انجام شده نشان داده است افرادی که زوج خود را از دست داده‌اند در یک ماه اول بعد از این حادثه 41 درصد بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند و در عین حال این ریسک بالای ابتلا به بیماری فوق برای مدت یکسال ادامه پیدا می‌کند. نكته قابل توجهي كه در این تحقیق دیده می‌شود اين است که این ریسک بخصوص برای افراد جوان‌تر و آن عده‌ای که زوج خود را به طور ناگهانی و غیر قابل انتظار از دست داده‌اند بالاتر است.

۱۳۹۶/۶/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...