نسخه چاپی

گورستان خالد نبی گلستان تخریب نشده است

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: گورستان تاریخی خالد نبی گلستان به علت سهل انگاری گردشگران دچار آتش سوزی شده و آسیبی به سنگ قبور تاریخی این بنا وارد نیامده است.

به گزارش نما به نقل از میزان: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: گورستان تاریخی خالد نبی گلستان به علت سهل انگاری گردشگران دچار آتش سوزی شده و آسیبی به سنگ قبور تاریخی این بنا وارد نیامده است.

سردار امیر رحمت اللهی در مورد آخرین وضعیت پرونده تخریب گورستان تاریخی خالد نبی، گفت: پس از اعلام موضوع حریق و تخریب گورستان خالد نبی در روز جمعه، تحقیقات یگان حفاظت میراث فرهنگی در این رابطه آغاز شد. بررسی های اولیه نیروهای مستقر در محوطه نشان می داد این قبرستان تاریخی دچار حریق شده است.

وی در مورد علت حریق گفت: این حریق به علت عدم خاموش کردن آتشی که از سوی گردشگران حاضر روشن شده بود، رخ داد. البته بلافاصله کار اطفا حریق آغاز شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با بیان اینکه هیچگونه تخریب عمدی قبور و سنگ های آنها رخ نداده است، تاکید کرد: در جریان این حریق علف های هرز محوطه 35 هکتاری دچار سوهتگی شده و خرده باقی مانده های سنگ های دیگر که در گذشته تخریب شده نمایان شده است. همین نمایان شدن قطعه های سنگ هایی که در گذشته تخریب شده است، باعث شد تا عده ای تصور کنند سنگ های این گورستان ثبت ملی، تخریب شده است.

به گفته وی در قسمتی که تراکم سنگ های قبور وجوددارد، هیچ آسیبی وارد نشده و تمامی آن سنگ ها سالم هستند.

رحمت اللهی با اعلام اینکه یگان حفاظت از میراث فرهنگی در بخشی از این قبرستان حضور دارد، تاکید کرد: اگر مجوز صادر شود، تیم یگان حفاظت به صورت کامل در تمامی این مجموعه مستقر خواهد شد.

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...