نسخه چاپی

افزایش پایگاه‌های نظامی آمریكا در مرزهای عراق و سوریه

به گزارش نما - ایسنا نوشت: منابع نظامی عراقی اعلام کردند که آمریکا می‌خواهد با افزایش نیروهایش در استان الانبار پایگاه‌های نظامی‌اش را گسترش داده و امنیت مرزها با سوریه را تأمین کند.

عبدالکریم الزوبعی، یکی از مسؤولان نظامی عراقی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: نیروهای آمریکایی تمایل زیادی به گسترش پایگاه‌های نظامی خود در استان الانبار به ویژه پایگاه‌های عین الاسد و الحبانیه از طریق افزایش نیروهایشان و ایجاد پایگاه اضافی در صحرای الانبار نشان داده‌اند.

وی افزود: آمریکا به تأمین امنیت نوار مرزی با سوریه که طول آن به ۶۵۰ کیلومتر می‌رسد و از گذرگاه ربیعه در غرب موصل تا استان الانبار از محور القائم کشیده شده، مایل است.

این مسؤول گفت: گشت‌های آمریکایی در صحرای شهر الرطبه در ۳۵۰ کیلومتری غرب بغداد تا منطقه "مقر الذیب" در نزدیکی مرز با سوریه هستند و آمریکایی‌ها همچنان به عراق در جنگ آتی‌شان برای آزادی شهرهای غرب الانبار کمک می‌کنند.

داعش از سال ۲۰۱۴ کنترل شهرهای غرب عراق به ویژه صحرای الانبار را در دست دارد.

به گفته منابع سوری، به رغم اینکه آمریکا و ایران با داعش در عراق می‌جنگند اما واشنگتن برای بستن مسیر اصلی مقابل ایران که مسیر استراتژیک در مرز با سوریه است، تلاش می‌کند تا مانع رسیدن کمک‌ها برای تقویت نیروهایش شود که در کنار نیروهای دولتی سوریه می‌جنگند.

جاسم محمد الدلیمی، افشر بازنشسته ارتش عراق نیز گفت: منطقه مرزی بین عراق و سوریه از سوی دمشق، بغداد، تهران، واشنگتن و مسکو مورد توجه زیادی قرار گرفته است چراکه مسیر اصلی است که دمشق را به بغداد وصل می‌کند.

الدلیمی خاطرنشان کرد، ایرانی‌ها نگران تهدید آمریکا هستند که اشاره کرده تمایل دارد بر مسیر استراتژیک زمینی بین بغداد و دمشق تسلط یابد. ابو مهدی مهندس،‌ نایب رئیس هیئت حشد شعبی در این باره گفته است، نیروهای حشد شعبی در این مناطق مستقر خواهند شد تا آمریکا نتواند بر این مناطق مسلط شود.

یک منبع نظامی اعلام کرد که گشت‌های مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی روز یکشنبه در ورودی‌های شهرهای عانه (عنه) و راوه در غرب عراق دیده شدند که در حال گشت‌زنی در منطقه با هدف آمادگی برای آغاز جنگ علیه داعش بودند.

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...