نسخه چاپی

مستند 5هزار صفحه ای دخالت عربستان در 11سپتامبر

رابرت ژیرو وكیل مدافعی در آمریكا گزارش داد : گزارش مستند 5 هزار صفحه ای تهیه شده كه شامل دلایل و مداركی از جمله گزارش های اف.بی.آی است و نشان می دهد كه سفارت عربستان سعودی در واشنگتن تأمین كننده بودجۀ حملات تروریستی 11 سپتامبر بوده است.

به گزارش نما روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس امروز دوشنبه به نقل از سین کارتر رئیس گروه وکلای مدافع قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 آمریکا گزارش داد: ما از خیلی وقت پیش اعلام کردیم که روابط دیرینه و نزدیکی بین القاعده و مراکز مذهبی وابسته به نظام عربستان وجود دارد.

نظام عربستان ادعا می کند که هیچ ارتباطی با عاملان حملات 11 سپتامبر ندارد و نمایندگان حقوقی نظام سعودی در آمریکا بارها از مقامات آمریکائی خواسته اند که شکایات مربوط به دست داشتن آل سعود در این حملات را کأن لم یکن اعلام کنند.

شاکیان پرونده حملات 11 سپتامبر باید تا ماه نوامبر 2017 به ادعای عربستان مبنی بر دست نداشتن خود در این حملات جواب بدهند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت : امکان احالۀ پرونده حملات 11 سپتامبر پس از نوامبر 2017 به دادگاه وجود دارد زیرا قانون جاستا (قانون برخورد حقوقی با حامیان تروریسم) که سپتامبر 2016 در کنگره تصویب شد ، به نجات یافتگان و خانواده های قربانیان این فرصت را می دهد که از دولت های خارجی به دادگاه های فدرال آمریکا شکایت کنند.

در گزارش مستند آمده است که عربستان سعودی چند ماه پیش از حملات 11 سپتامبر از ربایندگان هواپیماها حمایت مالی می کرده است و تسهیلات لازم را برای اجرای حملات در اختیار آنها می گذاشت.

گزارش های اف.بی.آی هم نشان می دهد که 2 تبعۀ سعودی به نام محمد القضیین و حمدان الشلاوی که وارد آمریکا شده بودند ، جزء مزدوران نظام سعودی بودند و در افغانستان به همراه چند عضو دیگر القاعده آموزش دیده بودند.

گفته می شود که محمد القضایین در وزارت امور اسلامی عربستان کار می کرد و حمدان الشلاوی هم از خیلی وقت پیش در سفارت آمریکا در واشنگتن مشغول به کار بود.

این دو عربستانی سال 1999 نیز سوار یک هواپیمای آمریکائی به مقصد واشنگتن شده بودند و تلاش کردند که کنترل هواپیما را به دست بگیرند.

منبع: العالم

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...