نسخه چاپی

ایوانز: استرالیا به برجام پایبند خواهد ماند

وزیر اسبق امور خارجه استرالیا گفت: در زمینه برجام از جانب استرالیا حمایت قاطع خود را از این توافقنامه اعلام می‌كنیم و از كسانی كه در این مسیر سنگ‌اندازی می‌كنند، ناخوشنودیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، گراد ایوانز وزیر اسبق امور خارجه استرالیا و رئیس دانشگاه ملی این کشور در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و رئیس هیئت امنا و رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، اظهار داشت: متعهد به روابط دوجانبه بین ایران و استرالیا هستیم که این رابطه حدود 50 سال سابقه دارد و هیچگاه قطع نشده است.

وی گفت: برای دولت ایران احترام فوق العاده قائلم و معتقدم ما با ایران بر روی مسائل اساسی و کلی اتفاق نظر داریم.

وزیر اسبق امور خارجه استرالیا خطاب به ولایتی یادآور شد: از نقطه نظرات شما در توسعه روابط دو کشور تشکر می‌کنم و باید توسعه روابط در زمینه‌های مختلف صورت پذیرد.

ایوانز در ادامه این دیدار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ایران و استرالیا در مورد برخی مسائل تفاوت و اختلاف نظر دارند اما در مسائل اساسی متعهد به تقویت روابط دوجانبه هستیم.

وی افزود: ایران و استرالیا باید برای برقراری صلح و ثبات در منطقه با یکدیگر همکاری کنند و به همکاری‌های خود در این مسیر ادامه دهند.

وزیر اسبق امور خارجه استرالیا با اشاره به مسئله برجام گفت: در زمینه برجام از جانب استرالیا حمایت قاطع خود را از این توافقنامه اعلام می‌کنیم و از کسانی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند ناخوشنودیم.

ایوانز افزود: مایل هستیم درباره مشکل تروریسم در منطقه با ایران همکاری‌های خوبی داشته باشیم و امیدوارم در آینده روابط اقتصادی دو کشور را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده رئیس دانشگاه ملی استرالیا نیز هستم و در این زمینه با دانشگاه آزاد اسلامی ایران می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم. یعنی علاوه بر تقویت روابط سیاسی، روابط این دو دانشگاه را نیز تقویت کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه استرالیا درپاسخ به سوالی درباره کارشکنی‌های آمریکا در برجام، گفت: استرالیا حمایت کامل و همه جانبه خود را از برجام اعلام می‌کند. ما معتقدیم این توافق توافق عالی و عاقلانه‌ای بوده است و مدارکی دال بر اینکه این توافق از سوی ایران نقض شده باشد وجود ندارد. گزارش آژانس بین‌المللی گویای این مسئله بوده است.

ایوانز یادآور شد: آمریکایی‌ها نگرانی‌هایی درباره مسائل خاورمیانه و مسائل هسته‌ای دارند اما این مسئله موجب نمی‌شود که آمریکا این توافقنامه را بهم زند. بنده رئیس گروه بحران در بروکسل بودم و این موضوع را دنبال کرده‌ام.

وی تأکید کرد: استرالیا همچنان به این توافقنامه پایبند می‌ماند و اگر آمریکا بخواهد از آن پاپس‌بکشد حتما اقدام خواهیم کرد.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...