نسخه چاپی

استعفای دو مبلغ سعودی گروه تروریستی "هیئت تحریر الشام"

به گزارش نما - ایسنا نوشت: دو مبلغ سعودی و قاضی شرعی هیئت تحریر الشام به دلیل تجاوزات و درگیری‌های اخیر با گروه‌های دیگر در ادلب استعفا کردند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله المحسینی و مصلح العلیانی، دو مبلغ و قاضی شرعی هیئت تحریر الشام دلیل استعفای خود را "شکست در تحقق اهدافشان در این هیئت" و "تجاوز این هیئت در جنگ اخیر" دانستند.

این استعفا در حالی صورت گرفت که یک فایل صوتی از گفت‌وگوی ابومحمد الجولانی، فرمانده نظامی تحریر الشام و ابو الولید، فرمانده بخش ادلب فاش شد که در آن المحسینی و العلیانی را " کسانی دانستند که تنها لباس روحانیت به تن می‌کنند برای آنها از توصیف "وصله‌زنندگان" استفاده شده و فعالیت‌شان در زمینه امور شرعی نیز به همین مساله محدود شده است.

ابو الولید در این فایل از الجولانی خواسته اجازه بازداشت عبدالله المحیسنی را به او بدهد با این بهانه که این مبلغ سعودی اعضای جبهه النصره را به عدم جنگ با احرار الشام تحریک خواهد کرد اما الجولانی با بازداشت وی مخالفت و تأکید کرده که این مساله به پیچیدگی اوضاع می‌افزاید.

المحیسنی و العلیانی در بیانیه خود اعلام کرده‌اند که به رغم استعفا با تمامی مبارزانی که در میدان هستند و با هر گروهی در ارتباط خواهند بود.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...