نسخه چاپی

تظاهرات سراسری در فرانسه علیه دولت ماكرون

پاریس و دیگر شهرهای مهم فرانسه امروز (سه‌شنبه) شاهد تظاهرات سراسری و بزرگی علیه سیاست‌های كارگری دولت امانوئل ماكرون، رییس‌جمهور این كشور بودند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پلیس شهر پاریس به دنبال برگزاری تظاهرات در این شهر واحدهای ضد شورش خود را مستقر کرد.

صبح امروز هزاران فعال اتحادیه‌های کارگری فرانسه علاوه بر شهر پاریس در شهرهای بزرگ این کشور شامل مارسی، لوهاور و چندین شهر دیگر دست به برگزاری تظاهرات و راهپیمایی زدند.

شهر پاریس نیز از بعدازظهر امروز شاهد راهپیمایی بود و نیروهای پلیس این شهر تدابیر امنیتی را همزمان با این راهپیمایی برقرار کردند.

با وجود آنکه تظاهرات اتحادیه‌های کارگری در فرانسه عمدتا با آرامش همراه است اما معمولا درگیری‌هایی نیز در حاشیه‌های تظاهرات با نیروهای پلیس رخ می‌دهد.

سال گذشته نیز تظاهرات مشابهی علیه اصلاحات کارگری در فرانسه صورت گرفت که خشونت‌های پراکنده‌ای را برای مدت چند هفته به دنبال داشت.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه در عین حال فراخوان اعتصاب را نیز داده‌اند و دنیس واواسوری، نماینده اتحادیه کارگری CGT فرانسه به آسوشیتدپرس، گفت که کارگران برج ایفل نیز قرار بوده امروز اعتصاب کنند اما هنوز خبری در خصوص تعطیلی یا ادامه فعالیت برج ایفل منتشر نشده است.

رهبری اعتراضات امروز را اتحادیه CGT بر عهده داشته و در همین راستا فراخوان اعتصاب‌هایی در بخش‌های حمل و نقل و دیگر حوزه‌های بخش عمومی و برگزاری حدود 180 تظاهرات علیه سیاست‌های کارگری دولت ماکرون را داده است.

انگیزه اصلی این اعتراضات، یکسری احکام دولت ماکرون مربوط به ماه گذشته میلادی است که بر مبنای آنها اختیارات اتحادیه‌ها کاهش پیدا کرده و شرکت‌ها اختیارات بیشتری برای اخراج کارگران و همچنین اجرای سختگیرانه قوانین محل کار پیدا کردند.

تظاهرات امروز اولین ابراز علنی نارضایتی مردم فرانسه از دولت ماکرون و سیاست‌هایش به شمار می‌رود.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...