نسخه چاپی

آب شرب اردبیل آلودگی میكروبی و شیمیایی ندارد

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: آب شرب اردبیل هیچ آلودگی میكروبی و شیمیایی ندارد اما نیازمند اصلاح شبكه انتقال آب از مخازن به مشتركان خانگی است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:در پی بروز برخی صحبت ها و شایعات مبنی بر آلودگی آب شرب اردبیل به عنوان مدافع حقوق عامه وارد عمل شدیم و به اتفاق مدیران کل مربوطه و فرماندار اردبیل در بازدیدی پنج ساعته از سد یامچی و تصفیه خانه،تجهیزات و مخازن آب شرب در جریان روند آزمایش های مربوطه،سم زدایی و نحوه انتقال آب قرار گرفتیم.


وی افزود:کارشناسان آب منطقه ای آزمایش های لازم را در حضور هیات ناظر بازدید کننده انجام دادند و مشخص شد که آب شرب الودگی میکروبی و شیمیایی ندارد اما از لحاظ طعم و مزه و رنگ فاقد استانداردهای لازم است.
دادستان اردبیل تاکید کرد:شبکه انتقال آب از مخازن به منازل دارای ایراداتی بود که مقرر شد اصلاح لازم در خصوص آن صورت گیرد.


به گفته دادستان اردبیل همچنین شستشوی مخازن اصلی ذخیره آب نیز در دستور کار قرار گرفت.


عتباتی افزود: همچنین مقرر شد با نظارت بیشتر وضعیت رهاسازی پسماندهای شهری و روستایی به سد نیز بررسی و از آن جلوگیری شود و اماکنی که اقدام به رهاسازی پسماندهای خود به رودخانه تامین کننده آب سد یامچی می کنند نیز پلمب شود.

۱۳۹۶/۶/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...