نسخه چاپی

این كشورها خودروهای گازی و دیزلی را ممنوع می‌كنند

كشورها در سراسر دنیا برای پایان دادن به خودروهای دیزلی و گازوئیلی با هم مسابقه می دهند.

به گزارش نما به نقل از اتاق تهران، چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت تولید و فروش خودروهایی است که با سوخت فسیلی کار می کنند.

شرکت هایی از هند، فرانسه، انگلستان و نروژ می خواهند خودروهای دیزلی و گازی را به نفع وسایل نقلیه پاکیزه تر از میدان به در کنند.

در آلمان، آنگلا مرکل گفته است تنها زمان لازم است تا کشورش ماشین مدرن اختراع کند. حداقل 8 کشور دیگر هم اهدافی برای فروش خودروهایی الکتریکی در نظر گرفته اند.

در اینجا اهداف کشورها آورده شده است:

بریتانیا: انگلستان در ماه جولای اعلام کرد که می خواهد فروش خودروهای دیزلی و گازوئیلی جدید را با شروع سال 2040 به عنوان بخشی از پیشنهاد هوای تمیز، ممنوع کند.

تا سال 2050، باید تمام خودروها در جاده انتشار گاز صفر داشته باشند. تقریبا 2.7 میلیون خودروی جدید در سال 2016 در بریتانیا ثبت شده اند. انگلستان ششمین بازار بزرگ جهان است.

فرانسه: دولت می گوید می خواهد فروش خودروهای گازی و دیزلی را تا سال 2040 با عنوان مبارزه با گرم شدن زمین پایان دهد.

بعد از این تاریخ، خودروسازان تنها اجازه دارند خودروهایی بفروشند که یا با برق یا سایر انرژی های پاک کار کند. اتومبیل های هیبریدی هم مجاز خواهد بود.

نیکولاس هالوت، مقام دولتی فرانسه در «گذار زیست محیطی» گفته است: هدف این است که خودروسازان این کشور به نوآوری و رهبر بازار تبدیل شوند.

سهم خودروهای الکتریکی، هیبریدی و سوخت های جایگزین در فرانسه خیلی کوچک -حدود4 درصد- است اما رشد آن سریع بوده است. افزایش این خودروها در سه ماه اول سال 2017، 25 درصد رشد داشته است.

آلمان: مرکل، کسی که به دنبال به دست آوردن صلاحیتش برای چهارمین بار است، ماه گذشته عنوان کرد که اگر مهلتی برای آلمان تعیین شود، این کشور به فروش اتومبیل های با موتورهای گازی و دیزیلی پایان می دهد.

او گفت: من نمی توانم سال دقیقی برای این اقدام نام ببرم، اما رویکردمان درست است، چرا که ما به سرعت در زیرساخت هایی برای شارژ و فناوری اتومبیل های الکتریکی سرمایه گذاری می کنیم. این مساله تغییرات کلی از لحاظ ساختاری خواهد بود.

برخی از شهرها و روستای های آلمان در حال حاضر برای جلوگیری از آلودگی ممنوعیت دیزل برای کاهش آلودگی را مطرح کرده اند.

هند: دولت در اوایل سال جاری اعلام کرد که هر خودروی فروخته شده در این کشور تا سال 2030 باید الکتریکی باشد.

آنیل کومار جین، مشاور انرژی دولت می گوید: این یک هدف آرمانی است. اما در نهایت منطق بازار حاکم خواهد شد.

هند از مشکل کیفیت هوا رنج می برد و از آلوده ترین شهرهای دنیا محسوب می شود. اما هند، کشوری است که سیاستگذاران در آن می توانند تفاوت های بزرگی ایجاد کنند.

انتظار می رود که تعداد اتومبیل های در جاده در سال آینده به انفجار برسد. به این ترتیب این خودروهای چهارچرخ برای طبقه متوسط مقرون به صرفه تر خواهد بود.

اگر خانواده ها برای اولین بار، خودروی الکتریکی خریداری کنند، هند می تواند پیشرو تر از برخی اقتصادهای توسعه یافته باشد.

نروژ: طرح حمل و نقل دولت هدف مشخصی را دنبال می کند: تمام اتومبیل های جدید و ون های فروخته شده در سال 2025، باید بدون انتشار گاز باشند.

نروژ رهبر این فرایند شده است. حدود 40 درصد از کل خودروهای فروخته شده در سال گذشته در این کشور، خودروهای الکتریکی یا هیبریدی بوده است.

سایر کشورها: طبق اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، حداقل هشت کشور دیگر هم هدف فروش خودروهای الکتریکی را در سر دارند.

اتریش، دانمارک، ایرلند، ژاپن، هلند، پرتغال، کره، اسپانیا اهداف رسمی برای فروش خودروهای الکتریکی تعیین کرده اند. ایالات متحده هنوز قانون فدرال ندارد، اما حداقل هشت ایالت این اهداف را برای خود تعیین کرده اند.

آژانس بین المللی انرژی گزارشی منتشر کرده است که در کل، 95 درصد از خودروهای الکتریکی در 10 کشور جهان فروخته شده است: چین، ایالات متحده، ژاپن، کانادا، نروژ، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، هلند و سوئد.

۱۳۹۶/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...