نسخه چاپی

حسن هانی زاده در گفتگو با نما:

پشت پرده جنایات میانمار رژیم صهیونیستی است/ كشورهای اسلامی «یگان واكنش سریع» برای مقابله با تروریست هاتشكیل دهند

عکس خبري -پشت پرده جنايات ميانمار رژيم صهيونيستي است/ کشورهاي اسلامي «يگان واکنش سريع» براي مقابله با تروريست هاتشکيل دهند

یك كارشناس مسائل منطقه گفت: سازمان همكاری های اسلامی كه دبیرخانه آن در عربستان قرار دارد، در مقابل این جنایات سكوت كرده است و عربستان به دلیل همكاری با اسرائیل از تشكیل جلسه فوق العاده سازمان جلوگیری می كند


حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به فاجعه نسل کشی مسلمانان در روهینگیای میانمار اظهار داشت: میانمار کشوری است که به دلیل نفوذ صهیونیستها در این کشور به دومین کانون سرکوب مسلمانان بعد از رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
وی با اشاره به سفر بوداییان افراطی به رژیم صهیونیستی ادامه داد: در سال 2015 هیئت بلندپایه ای از بوداییان افراطی و مقامات بلندپایه دولتی میانمار به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات صهیونیستی دیدار کدرند که طی آن توافق همکاری های نظامی، امنیتی و سیاسی بین میانما ر و رژیم صهیونیستی به امضا رسید که به موجب آن رژیم صهیونیستی نحوه سرکوب مسلمانان را توسط افسران موساد آموزش داد و بوداییان افراطی سلاح های گسترده ای برای کشتار از اسرائیل دریافت کردند.
هانی زاده تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز سعی می کند از طریق تشویق بوداییان افراطی و شبه نظامیان دولتی میانمار، افکار عمومی و نگاه ها را از فلسطین اشغالی به جنوب شرق آسیا معطوف کند بنابراین مشغول بودن جهان اسلام به مسائل حاشیه ای و فلج بودن سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب موجب شده است که مقامات میانمار از این وضعیت استفاده کنند و مسلمانان را سرکوب کنند.
متاسفانه بوداییان افراطی و مقامات میانمار در سکوت جامعه جهانی همچنان به سرکوب مسلمانان روهینگیا ادامه می دهند و شرایطی فراهم کردند که ده ها هزار نفر از مسلمانان آواره شوند و با وضعیت اسف باری به سمت بنگلادش حرکت کنند.
هانی زاده با بیان اینکه سازمان ملل و سایر سازمان مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا هیچ واکنشی از خود نشان نداده اند، اظهار داشت: این رفتار نشان می دهد که سازمان های بین اللملی نسبت به حقوق بشر نگاهی دوگانه و کاملا منافقانه دارند و نباید انتظار اعتراض و حتی صدور بیانه از آنها داشت.
سازمان همکاری های اسلامی که دبیرخانه آن در عربستان قرار دارد، در مقابل این جنایات سکوت کرده است و عربستان به دلیل همکاری با اسرائیل از تشکیل جلسه فوق العاده سازمان جلوگیری می کند و آشکار است که توطئه مشترک وهابی صهیونیستی علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شده است.
کشورهای اسلامی مخصوصا کشورهای خاورمیانه باید نیروی واکنش سریع تشکیل دهند و درخواست تشکیل جلسه وزرای خارجه را مطرح کنند تا با اعزام نیرو به این منطقه حمایت خود از مسلمانان را نشان دهند و کمک های لازم را به آنها برسانند.
این کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر اینکه مسلمانان بیش از هزار سال است که در میانمار سکونت دارند و شهروند این کشور محسوب می شوند در حالی که بوداییان از نپال و چین به این منطقه مهاجرت کرده اند، گفت: نیروهای واکنش سریع کشورهای اسلامی باید به مسلمانان کمک کنند و مانع از کشتار آنها شوند.

۱۳۹۶/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...