نسخه چاپی

مدیرعامل گسترش فولاد در گفت و گو با نما:

ما مردمی نتیجه گرا و كم طاقت هستیم!

عکس خبري -ما مردمي نتيجه گرا و کم طاقت هستيم!

لوكا برای تیم خوب كار كرده است؛ اما ما مردمی نتیجه گرا و كم طاقت هستیم. به همین دلیل تا لوكا یك باخت می آورد همه حتی به من حمله می كنند. این در حالی است كه بعضی از تیم ها به خصوص تیم های دولتی مدیرعامل محور هستند؛ اما در باشگاه های خصوصی در همه جای دنیا مدیرعامل نقش هماهنگ كننده بین اعضا را دارد و به صورت خاص تصمیم مستقل درباره مسائل فنی ، اقتصادی و... نمی گیرد.

گفت و گو: علیرضا حاجی میرزابابا- گسترش فولاد یکی از تیم های لیگ برتری محسوب می شود که در بازی های انجام شده موفق نشد نتایج قابل قبولی به دست بیاورد. اظهاراتی که محمد ابراهیمی و شهرام گودرزی دو بازیکن تیم تراکتورسازی علیه مدیران باشگاه گسترش فولاد انجام دادند، حاشیه های زیادی را به وجود آورده است. در این باره گفته می شد هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد قصد شکایت از دو بازیکن باتجربه تراکتورسازی دارد اما نصیرزاده چنین موضوعی را رد کرد، گفتگوی کوتاه ما را با هوشنگ نصیر زاده بخوانید:



 از محمد ابراهیمی و شهرام گودرزی شکایتی می کنید؟

ما با باشگاه تراکتورسازی همواره رابطه خوبی داشتیم و دوستی بین ما بسیار عمیق است. از این رو ترجیح می دهیم مشکلات پیش آمده را به صورت خصوصی حل کنیم و قطعا خبری از شکایت نخواهد بود. برای من جالب بود که وقتی هیچ اظهارنظری علیه دو بازیکن تراکتورسازی نکردم، آنها علیه من موضع گرفتند. گسترش فولاد، باشگاهی است که بیشترین اعتبارات و امکانات را دارد و هیچ مشکلی در بحث مالی وجود ندارد. ما می خواهیم بدون تنش و با برخورد منطقی را حل کنیم.


 گویا این مشکلات از زمانی که بازیکنی از تیم شما به دیگر تیم تبریزی رفته پیش آمده؟
 4 باشگاه تبریزی یعنی گسترش فولاد، تراکتورسازی، ماشین سازی و شهرداری همه با هم برادر هستند و تفاهم دارند. نباید اینطور باشد که یک بازیکن ارتباط پیش آمده را به هم بزند. قطعا هر بازیکنی مطالباتی از باشگاه داشته باشد، ما پرداخت می کنیم. همانطور که یک بازیکن سابق که اکنون در مشهد بازی می کند، تسویه حسابش را با پرواز برایش ارسال کردیم. مشکل ما بداخلاقی است و با این ادبیات آزرده می شویم. ما دنبال زنجیره ای می گردیم که به 4 بازیکن وصل است و آنها خواهان مطالبات شان شده اند. در این بین 3 بازیکن مصاحبه های یکسان انجام دادند. جالب اینکه آنها یک کارگزار دارند که اخیرا هم از سفر خارج از کشور برگشته و من به او تذاکرات لازم را دادم. او مسئول این جو ناسالمی است که به راه افتاده و متاسفانه جو یک شهر را به هم می زند. جالب اینکه 4 بازیکن چک های خود را به این کارگزار داده اند و در این ماجراها بازیکنان گناهی ندارند و همه چیز به کارگزار مذکور برمی گردد.
 
چرا گسترش فولاد نمی تواند نتایج مطلوبی بگیرد؟

آنچه ما انجام می دهیم ایجاد هماهنگی واحدهای مختلف است. درباره تیم هم هر بازیکنی که لوکابوناچیچ خواست جذب کردیم و به خواست او چند بازیکن را کنار گذاشتیم. ما اردوی خارج از کشور را تدارک دیدیم و چمن ورزشگاهمان دومین چمن خوب و با کیفیت ایران است. ضمن این که ما تنها باشگاهی درخاورمیانه هستیم که از خطوط هوایی سود می بریم. این ها مسایل کمی نیست و هرباشگاهی چنین شرایطی را ندارد. برای گرفتن نتیجه در هر تیمی معیارهایی وجود دارد که ذکر این نکات در حوصله این گفت و گو نمی گنجد، اما تمام مجموعه باشگاه گسترش از مدیر عامل گرفته تا تک تک بازیکنان برای موفقیت و نتیجه گرفتن در لیگ تمام تلاش خود را می کنندو این را به طور حتم می توانم بگویم که هیج کس هیچ کوتاهی در وظیفه خود انجام نمی دهد، اما گاهی اوقات با وجود خوب کار کردن نتیجه نمی گیری و متاسفانه در حال حاضر این شرایط برای ما هم پیش آمده است.


 لوکا بوناچیچ در گسترش می ماند؟

انصافا لوکا بوناچیچ از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد و این موضوع در بازی های تیم نیز نمایان است، لوکا برای تیم خوب کار کرده است؛ اما ما مردمی نتیجه گرا و کم طاقت هستیم. به همین دلیل تا لوکا یک باخت می آورد همه حتی به من حمله می کنند. این در حالی است که بعضی از تیم ها به خصوص تیم های دولتی مدیرعامل محور هستند؛ اما در باشگاه های خصوصی در همه جای دنیا مدیرعامل نقش هماهنگ کننده بین اعضا را دارد و به صورت خاص تصمیم مستقل درباره مسائل فنی ، اقتصادی و... نمی گیرد. لوکا هنوز هم از نظر فنی آدم برجسته ای است اما ما کم طاقت هستیم. بوناچیچ البته طاقتش خوب است و دارد کارش را ادامه می دهد اما همان طور که گفتم ما کم طاقت هستیم. با این حال در جلسه هیات مدیره امروز بسیاری از مسایل مشخص شد اما فکر می کنم لوکا حداقل دو بازی آینده تیم را مقابل نفت و سیاه جامگان را روی نیمکت گسترش فولاد خواهد نشست.
 
اما این نتیجه نگرفتن های شما منتقدان زیادی برای گسترش ایجاد کرده است؟

منتقدان موقعی می توانند راجع به یک باشگاه صحبت کنند که باشگاه از منابع دولتی استفاده کند و یا هواداران ناراضی باشند. این هوادار است که می تواند نتایج ما را پیگیری و جستجو کرده و یا اگر انتقادی دارد آن را بگوید. یا برخی که نقش نظارتی دارند باید نگران منابع دولتی باشند که احتمالا باشگاهی از آن استفاده کرده است. اما وقتی نه هواداران ما ناراضی هستند و نه از بودجه دولتی استفاده می کنیم، دیگر رسانه ها نمی توانند بگویند که چرا می بازید. ما باشگاه خصوصی هستیم و برد و باختمان هم به خودمان مربوط است. منتقدان می توانند راجع به برد و باخت های پرسپولیس، استقلال و سپاهان و... صحبت کنند. می توانند نگران باشند اما درباره تیم هایی مثل سپیدرود، سیاه جامگان و گسترش فولاد که متعلق به بخش خصوصی هستند، نه. کسی که نه هوادار ما و نه عضو کادر مدیریتی ما است چگونه می خواهد به نتایج این تیم انتقاد کند درحالی که اصلا به او ربطی ندارد. ما باید این را بدانیم که ماجرای بخش خصوصی با تیم های دولتی متفاوت است. اگر تیم های سایپا و پیکان نتیجه نگیرند، باید نگران شویم چون از بودجه عمومی استفاده کرده اند اما بازهم می گویم راجع به باشگاههای خصوصی چنین چیزی مصداق پیدا نمی کند.

۱۳۹۶/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...