نسخه چاپی

احمدي نژاد مطرح كرد:

سه شرط اجرای قانون

رئیس جمهور پایبندی به قانون را لازم و ضروری دانست و افزود: مجریان باید پایبند و مومن به قانون باشند وگرنه آن قانون به جایی نمی‌رسد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور امروز شنبه در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که در تالار بزرگ کشور در تهران برگزار شد با بیان اینکه همه ملت‌ها به دنبال سعادتند، اظهار داشت:‌ از عوامل اصلی سعادت یک ملت حاکمیت قانون است و هر اتفاق مثبت در حاکمیت قانون امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اگر در کشوری قانون نباشد تمامی زحمات آن کشور به نتیجه نخواهد رسید البته برای حاکمیت قانون سه عامل لازم است.

رئیس جمهور ادامه داد: اولین عامل آن است که قانون خوب و عادلانه باشد. نیازهای جامعه را پاسخ دهد و مانع از هرگونه تخلف شود.

وی افزود : عامل دوم اجرای درست قانون است. قانون باید درست اجرا شود و مجری نیز باید قانون را به درستی اجرا کند.

احمدی نژاد گفت:‌مجری باید مومن و پایبند به قانون باشد وگرنه اجرای قانون به جایی نمی‌رسد.

احمدی نژاد، سومین عامل در حاکمیت قانون را قانون پذیری و همراهی عموم مردم دانست و اظهار داشت: اگر در کشور بهترین قانون تصویب شود اما توده‌های مردم به آن قانون باور نداشته باشند قانون اجرا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از قوانین ناقص باشد، گفت: با این حال قانون ناقص بهتر از نداشتن قانون است.

رئیس جمهور افزود: همراهی و همکاری مردم باعث می‌شود که اگر قانونی اشکال داشته باشد به سرعت اصلاح شود.

احمدی نژاد گفت:‌ ما با همراهی، همکاری و مشارکت مردم می توانیم کشور را بسازیم و این همکاری و همیاری مردم و دانش‌آموزان را در همیاران پلیس به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ اگرمی‌خواهیم در فرهنگ به پیشرفت برسیم باید مردم وارد صحنه شوند. در هر جا توده‌های مردم وارد صحنه شدند توانستیم به موفقیت دست یابیم البته این موفقیت فقط مختص کشور ما نیست اگر در هر کشوری مشارکت مردمی دیده شود آن کشور می‌تواند به موفقیت خوبی دست یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید آمار کشته شدگان در جاده‌ها کاهش یابد، گفت: مسئولان نیروی انتظامی آمار خوبی را از کاهش کشته شدگان در جاده‌ها اعلام کردند اما معتقدم باز باید این آمار کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم و رانندگان آمار کشته شدگان در جاده‌ها کاهش یافته است، افزود: علت اینکه آمار کشته شدگان کاهش یافته است همراهی رانندگان و مردم است.

احمدی نژاد همیاران پلیس را نیروهای جوان، پاکدست و قانون پذیر دانست و گفت: آنها آمده‌اند تا فقط به پلیس کمک کنند و امیدواریم با همراهی و مشارکت آنها به روزی برسیم که حتی یک نفر هم در جاده‌ها کشته نشود.

رئیس جمهور گفت: البته در سایر بخش‌ها نیز باید این همراهی و مشارکت مردم را ببینیم. ملت ما حقیقتاً ملت با فرهنگی هستند، همدلی، همیاری و همکاری خود را به خوبی نشان داده‌اند و امیدوارم این همکاری و همیاری را در همه بخش‌های کشور ببینیم. با این همکاری و همیاری پیشرفت ملت چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه همیاران پلیس (دانش‌آموزان) برای خدمت به کشور فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در رانندگی انضباط بیشتر شده است و امیدوارم پایبندی به قانون به جایی برسد که همگان آن را 100 درصد اجرا کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...