نسخه چاپی

كیف‌های مدرسه چنددرصد افزایش قیمت داشت؟

به گزارش نما - ایلنا به نقل از رییس اتحادیه سراجان نوشت:برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها اگر نگران مسائل فرهنگی هستند می‌توانند با اعطای رایگان کیف‌هایی که با طرح و نظر آنها مطابقت دارند قدم اول را در فرهنگ‌سازی بردارند. نه اینکه تولیدکننده از جیب خودش برای این مسئله هزینه کند.

رئیس اتحادیه سراجان با بیان این که اعضای این اتحادیه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند گفت: تولیدات امسال ما بسیار با کیفیت بوده و از لحاظ کمیت نیز توانایی تامین نیاز بازار را داریم.

محسن خردمند ادامه داد: در خصوص قیمت‌ها نیز افزایش خاصی نداشتیم و در برخی از تولیدات به واسطه نوع یراق آلاتی که مصرف شده حداکثر 10 درصد افزایش قیمت داشتیم. این در حالی است که قیمت مزد و سایر هزینه‌های سربار نسبت به سال قبل افزایش داشته اما به دلیل رکود در قیمت نهایی تاثیری نداشته است.

وی افزود: در کشور شاهد رکود کلی هستیم و صنف ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با این که معمولاً مردم تا 31 شهریور خرید می‌کنند و کیف جزو آخرین خریدها محسوب می‌شود اما اگر بخواهیم به صورت آماری نگاه کنیم نسبت به سال قبل در همین دوره شاهد افت محسوسی بوده‌ایم.

خردمند ادامه داد: علاوه بر این مسائل راه‌اندازی نمایشگاه‌های فصلی نیز مشکل دیگر ما هستند. کسبه‌ای که سال‌ها هزینه بیمه، مالیات و آب برق داده در انتظار این ماه و شب عید است اما یک دفعه با احداث نمایشگاه، بخشی از بازار از دست می‌رود. ما بارها اعلام کرده‌ایم که اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود باید زیر نظر اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باشد زیرا کمترین فایده این مسئله این است که هیچ اتحادیه‌ای اجازه عرضه کالای بی‌کیفیت را نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه سراجان در خصوص طرح‌ها و شخصیت‌های استفاده شده بر روی کیف‌ها به خصوص برای کودکان و نوجوانان گفت: سال‌های گذشته ما با ستاد امر به معروف جلساتی داشتیم اما در نهایت خروجی خاصی بیرون نیامد.

وی تصریح کرد: باید در این امور فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. تولیدکننده به دنبال این است که طرحی را که بر روی کیف می‌زند به چشم خریدار که همان بچه‌ها هستند جالب بیاید زیرا اگر اینطور نباشد آن کیفی که از خارج وارد می‌شود به راحتی بازار را می‌گیرد. پس ما اگر می‌خواهیم در بازار بمانیم باید طرح‌هایی را بزنیم که مشتریان خوش‌شان بیاید.

خردمند گفت: برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها اگر نگران این مسائل هستند می‌توانند با اعطای رایگان کیف‌هایی که با طرح و نظر آنها مطابقت دارند قدم اول را در فرهنگ‌سازی بردارند. نه اینکه تولیدکننده از جیب خودش برای این مسئله هزینه کند.

خردمند در خصوص قاچاق کیف گفت: معمولاً کیف‌های ساخته شده به دلیل حجم و سنگینی، کمتر قاچاق می‌شوند و کالای قاچاق بیشتر در مورد کیف‌های زنانه‌ای است که از ترکیه وارد می‌شود. با توجه به هزینه‌های زیاد قاچاق، بیشتر فعالان در این صنف از طریق قانونی کالای خود را می‌آورند. به طوری که بیشتر کالاها از چین و کالاهای لوکس و زنانه از ترکیه وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: واحد صنفی ما با 2 هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها در کشور است با این وجود سعی کرده‌ایم در کمترین ساعت به شکایات وارده رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر شکایات به دلیل عدم تطابق سلیقه خریدار و تقاضای تعویض است که این بیشتر به ضرر فروشنده است. اینکه خریدار بعد از چند روز تقاضای تعویض کالا کند جز هزینه اضافی برای فروشنده چیزی ندارد و درخواست ما این است که مردم در هنگام خرید دقت کنند.

وی در خصوص صادرات کیف گفت: صادرات ما به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سربار، بسیار کم است. زیرا ما توانایی رقابت در بازارهایی مثل عراق و افغانستان را نداریم و فقط در بخش کیف‌های زنانه سنگین و کالاهای تمام چرم، اندکی صادرات داشته‌ایم.

۱۳۹۶/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...