نسخه چاپی

نوازشریف مادام العمر ردصلاحیت شد

به گزارش نما - تسنیم نوشت: در پی اعتراض نواز شریف به حکم صادر شده از سوی دادگاه عالی پاکستان مبنی بر رد صلاحیت او به دلیل فساد اقتصادی، درخواست تجدیدنظر او نیز راه به جایی نبرد.

به گزارش اکسپرس نیوز قضات عالی پاکستان بار دیگر گرد هم آمده و در خواست تجدیدنظری که نواز شریف برای حکم رد صلاحیت خود ارائه کرده بود را مورد بررسی قرار دادند.

این درخواست پس از آن ارائه شد که نخست‌وزیر سابق پاکستان به جرم فساد اقتصادی به صورت مادام‌العمر از تمامی عرصه‌های سیاسی کنار گذاشته شده و رد صلاحیت شد.

پنج قاضی دادگاه عالی پاکستان پس از بررسی اعتراضات و دلایلی که وکلای نواز شریف ارائه کرده بودند مجددا حکم صادر شده را تکرار و اعتراضات نواز شریف را رد کردند.

شیخ عظمت سعید رئیس قضات دادگاه عالی پاکستان بیان کرد: ما بدون توجه به موقعیت سیاسی نواز شریف و همچنین خطراتی که ممکن است متوجه قضات باشد و با محور قرار دادن قانون اساسی حکم را صادر کرده‌ایم و اعتراضی که نواز شریف انجام داده است از لحاظ قانونی ارزشی نداشته و او نتوانست دلایلی ارائه کند که باعث تغییر حکم شود.

آصف سعید کهوسه دیگر قاضی این پروند نیز تصریح کرد ما برای ارائه حکم نهایی دقت فراوانی انجام داده‌ایم، و اساس این حکم دلایل محکوم و خلل ناپذیری است که و جود دارد.

از سوی دیگر اداره ملی پاسخگویی موسوم به «نیب» نیز پرونده فساد اقتصادی نواز شریف و فرزندانش را بررسی می‌کند تا در صورت اثبات جرم مجازات‌هایی را نیز برای آنان در نظر بگیرد.

این در حالی است که فردا انتخابات تعیین جانشین نواز شریف در پارلمان پاکستان برگزار می‌شود و این نخستنین چالش جدی برای حزب نواز شریف از زمان رد صلاحیت او خواهد بود.

هر چند انتخابات در منطقه ای برگزار می‌شود که پیش‌تر نواز شریف با اختلاف فاحش پیروز میدان بوده است ولی در هر حال اوضاع را نمی‌توان به راحتی پیش بینی کرد و ممکن است تحریک انصاف نیز شانس برنده شدن داشته باشد.

۱۳۹۶/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...