نسخه چاپی

آصفری در گفت و گو با نما :

بومی سازی دانش فناوری راه برون رفت از تحریم هاست

عکس خبري -بومي سازي دانش فناوري راه برون رفت از تحريم هاست

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : ما در موضوع بومی سازی دانش می بایستی آنقدر پیشروی كنیم كه وابستگی به غرب نداشته باشیم كه آنها هر روز به بهانه های مختلف دست به تحریم ایران در زمینه های مختلف بزنند .

محمد حسن آصفری نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به تاخیر در اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور ، گفت : ما در موضوع بومی سازی دانش می بایستی آنقدر پیشروی کنیم که وابستگی به غرب نداشته باشیم که آنها هر روز به بهانه های مختلف دست به تحریم ایران در زمینه های مختلف بزنند .
وی با اشاره به اینکه دشمنی غرب با ایران دشمنی کوتاه مدتی نیست ، اظهار داشت : این گونه کشورها تا زمانی که جمهوری اسلامی مسیر خود را ادامه می دهد دشمنی خود را با ایران داشته و خواهند داشت .
وی با تاکید بر اینکه ضرورت بومی سازی فناوری اطلاعات در کشور نیاز اساسی محسوب می شود ، بیان داشت : باید در صنایع مخابرات و الکترونیک آنقدر پیشرفت داشته باشیم که این کشورها اجازه تعدی به این حریم را در برابر ایران به خود ندهند .
وی ادامه داد : اگر جمهوری اسلامی ایران نخواهد در این زمینه برنامه ای داشته باشد در آینده ممکن است این کشورها ماهواره ها و شبکه های ما را نیز محدود نمایند مثال آن چیزی که فرانسوی ها در سه سال گذشته انجام دادند و سعی کردند که ماهواراه های ما را محدود کنند تا ایران تنواند از ماهواره کشورهای دیگر برای شبکه های رادیو و تلویزیون استفاده نماید .
وی با اشاره به اینکه گرفتن شبکه های تلوزیونی برای مردم مشکلاتی را به وجود خواهد آورد ، اذعان داشت : در حال حاضر کشور ما از ماهواره های عرب ست و دیگر ماهواره ها برای گرفتن برنامه استفاده می کند و اگر امروز در بحث رجیستری موبایل کوتاه بیاییم قطعا در آینده نزدیک امکان استفاده از ماهواره ها و گرفتن خدمات تلویزیونی برای مردم نیز دچار مشکل خواهیم شد .
وی تصریح کرد : به نظر می رسد دولت باید در این زمینه یعنی طرح رجیستری موبایل پیگیری لازم را انجام دهد و اجازه ندهد اتفاقاتی این چنینی رخ دهد چرا که زمینه ساز محدودیت در بسیاری از زمینه های فناوری برای ایران خواهد شد .
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با بیان اینکه ما امروزه توانایی پرتاب ماهواره های امید را داشتیم ، عنوان داشت : دولت باید به بحث فضایی اهمیت بیشتری دهد و اعتبارات بیشتری را به این بخش اختصاص دهد و توجه و نظارت بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم پشتیبان خود در زمینه ی فناوری اطلاعات باشیم .
وی افزود : اگر ما همیشه نگاهمان برای دریافت چنین امکاناتی به غرب باشد قطعا در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد
وی در پایان با اشاره به گزارشاتی که در گذشته در این باره ارائه شده است ، خاطر نشان کرد : متاسفانه دولت در این زمینه برنامه ای را نداشته است و به نظر می رسد باید با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و صداو سیما برنامه ی جدی را تهیه کند تا با استفاده از ظرفیت ها موجو در فناوری گام های موثری برداشته شود .




۱۳۹۶/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...