نسخه چاپی

انتخابات كمیته ملی المپیك سرمنشا اختلافات در ورزش

عکس خبري -انتخابات كميته ملي المپيك سرمنشا اختلافات در ورزش

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید مجلس نباید از انتخابات كمیته ملی المپیك كه می‌تواند سرمنشا اختلافات آتی در ورزش باشد، غفلت كند.

به گزارش نما،دكتر محمد دادگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختلاف‌هايي كه ميان وزارت ورزش و كميته ملي المپيك در مورد انتخابات پيش روي اين كميته به وجود آمده اظهار كرد: متاسفانه دعواهايي كه شكل گرفته براي بقاي ورزش و سربلندي نام ايران نيست و تنها دو طرف براي بقاي خود تلاش مي‌كنند اما من مي‌خواهم اين را بگويم كه كدام يك از دو طرف دعوا مقبوليت اجتماعي و ورزشي دارند كه بعد از تغيير دولت در پست‌شان بمانند. مي‌خواهم آنها بدانند كه با توجه به عدم مقبوليت در آينده كسي به آنها پيشنهاد همكاري نخواهد داد.

وي افزود: من از مجلس مي‌خواهم كه تنها تمام ذهنش را درگير استيضاح وزير ورزش نكند. استيضاح حق قانوني مجلس است اما از آن طرف فراكسيون ورزش مجلس و تمامي نماينده‌هاي مجلس بايد درباره برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك حساس باشند. به اعتقاد من مجلس بايد شرايطي را فراهم كند كه از برگزاري انتخابات در موعد مقرر جلوگيري به عمل بيايد و بعد از انتخابات رياست جمهوري و مشخص شدن تكليف دولت، اين انتخابات برگزار شود.

دادگان با اشاره به دعواهاي سياسي كه ميان روساي سازمان تربيت بدني و روساي كميته ملي المپيك در تمامي اين سال‌ها وجود داشته است نيز گفت: به اعتقاد من جايگاه رياست كميته ملي المپيك بايد به يكي از قهرمانان المپيك برسد. بايد المپين‌ها و قهرمان‌هاي ما كه سابقه كار اجرايي دارند كنار هم بنشينند و سه نفر را براي حضور در مجمع معرفي كنند و از ميان اين افراد يك نفر به عنوان رييس كميته ملي المپيك انتخاب شود و يك نفر به عنوان دبيركل چرا كه اين جايگاهي است كه بايد به اين قهرمان‌ها برسد.

وي ادامه داد: اگر انتخابات كميته ملي المپيك در سر موعد مقرر برگزار شود، با پايان انتخابات رياست جمهوري اين اختلافات است كه در ورزش دوباره رقم مي‌خورد. مجلس بايد اين موضوع را مد نظر قرار دهد و شرايط را براي برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك بعد از انتخابات رياست جمهوري فراهم كند چرا كه اين مسئله تنها راه نجات ورزش از اختلافات آتي است.

رييس سابق فدراسيون فوتبال با اشاره به بركناري برخي از روساي فدراسيون‌ها گفت: تلاش‌هايي كه برخي آقايان براي حفظ روساي فدراسيون‌ها كرده‌اند تنها ظاهر قضيه است چرا كه آن‌ها مي‌خواهند با اين كار شرايط را براي ماندن خودشان فراهم كنند در حالي كه نه آن‌ها و نه طرف مقابل‌شان هيچ كدام وجاهت اجتماعي و ورزشي ندارند. بعد از المپيك و نتايجي كه ورزشكاران گرفتند كدام يك از جامعه ورزش به اين آقايان تبريك گفت. چرا كه ورزشي‌ها مي‌دانند نتايجي كه كسب شد كمترين ارتباط را با آنها داشته است.

دادگان در پاسخ به اين سوال كه اختلافي كه بين وزارت ورزش و كميته ملي المپيك ايجاد شده سابقه‌دار است و بين روساي سازمان‌هاي تربيت بدني و روساي كميته ملي المپيك قبلي اتفاق افتاده است گفت: نمي‌گويم جايگاه هاشمي طبا و مهرعليزاده ورزش بوده است اما آن‌ها مديراني قوي بودند و توانستند براي خود به وجاهتي برسند اما متاسفانه اين افراد را هم برنتافتند و بركنارشان كردند.

وي در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا با اشاره به بازي حساس تيم ملي برابر كره جنوبي گفت: به اعتقاد من بايد از تيم ملي حمايت كرد چرا كه شرايط ويژه‌اي حكمفرماست. بايد از تيم ملي حمايت كنيم. آلترناتيوي براي كي‌روش وجود ندارد و او بايد همچنان در پستش باقي بماند. من خودم ساليان سال است كه به ورزشگاه نرفته‌ام اما تلاش مي‌كنم با تغيير برنامه‌ي كلاس دانشگاهم بتوانم سه‌شنبه آينده به ورزشگاه بيايم و در روزي ملي از تيم ملي در ديدار برابر كره جنوبي حمايت كنم.

۱۳۹۱/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...