نسخه چاپی

آمریكا: روسیه مواضع ما در دیرالزور را بمباران كرد

پنتاگون مدعی شد، جنگنده‌های روسیه مكانی را مورد هدف قرار دادند كه می‌دانستند نیروهای دموكراتیك سوریه و مشاوران ائتلاف در آن حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پنتاگون مدعی شد، جنگنده‌های روسیه مکانی را مورد هدف قرار دادند که می‌دانستند نیروهای دموکراتیک سوریه و مشاوران ائتلاف در آن حضور دارند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد که جنگنده‌های روسی به رغم این که از وجود نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا و مشاوران ائتلاف در این منطقه آگاه بودند، شرق رود فرات در نزدیکی دیرالزور را هدف قرار دادند.

پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شد، در این حمله شماری از نیروهای دموکراتیک سوریه زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود، نیروهای ائتلاف به نیروهای دموکراتیک سوریه مشورت می‌دهند و هیچ یک از مشاوران ما زخمی نشدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از نیروهای مبارز کرد و عرب تشکیل شده و متحد ائتلاف تحت امر آمریکاست.

از سوی دیگر، کریستوفر شِروود، سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد: وزارت دفاع آمریکا ارتباطاتی را در زمینه روشن شدن ابهامات حمله جنگنده‌های روسیه و سوریه به پایگاه‌های نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور برقرار کرده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه الحره آمریکا اعلام کرد که فرماندهی نیروهای ائتلاف در بغداد در حال بررسی اطلاعاتی در این زمینه است و اطلاعات بیشتری نیز ظرف ساعات آینده به دست خواهد آورد.

پیشتر نیروهای مخالف تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی آمریکا اعلام کرده بودند که جنگنده‌های روسیه و سوریه پایگاه‌های آن‌ها را در شرق رود فرات در نزدیکی دیرالزور هدف قرار دادند، این در حالی است که سخنگوی نظامی ارتش روسیه حمله جنگنده‌های روسی به پایگاه‌های نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرد.

۱۳۹۶/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...