نسخه چاپی

گزراش میدانی خبرنگار نما از تداوم حمایت ازمسلمانان میانمار؛

سكوت كشورهای اسلامی چراغ سبز دركشتار مسلمانان میانماری است/سازمان ملل خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است

عکس خبري -سکوت کشورهاي اسلامي چراغ سبز درکشتار مسلمانان ميانماري است/سازمان ملل خود بزرگترين ناقض حقوق بشر است

یك طلبه حوزه علم گفت:در سایه سكوت كشورهای اسلامی ،دولت میانمار با چراغ سبز آمریكا و حمایت های بی دریغ رژیم غاصب صهیونیستی، نسل كشی های وحشیانه ای را به راه انداخته است.

به گزارش خبرنگار نما جمعی از طلاب حوزه علمیه در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند وتجمع کنندگان اقدام سریع سازمان ملل ، کشورهای اسلامی را برای پیشگیری از نسل کشی مسلمانان میانمار خواستار شدند .
حسینی ازطلاب حوزه علمیه تهران در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: امروز طلاب حوزه های علمیه خواهران در مقابل سازمان ملل متحد حضور پیدا کردند تا اعتراض خود را نسبت به کشتار مسلمانان در میانمار به گوش جهانیان برسانند،انشاء الله که ما بتوانیم سهمی کوچکی در محکومیت این نسل کشی مسلمانان میانماری داشته باشیم، زیرا که حالا نمی توانیم آنجا حضور داشته باشیم این راهپیمایی حداقل کاری است که برای مسلمانان میانمار می توان انجام داد.
وی ادامه داد: بسیار دردآور است که به مسلمانان میانمار حتی اجازه خارج شدن از منزل شان برای دور شدن از منطقه درگیری را نمی‌دهند و آن ها را زنده در خانه هایشان و با آتش می سوزانند. معتقدیم هدف دولت جنایتکار میانمار از این وحشی گری ها پاکسازی آن کشور از مسلمانان و دین اسلام است که قطعا به نیات پلیدشان خودشان نخواهند رسید.به هر حال جنایاتی که با حمایت ارتش میانمار انجام می‌شود در تاریخ بشری بی‌سابقه بوده است،سوال این جا است که واقعا این مردم مظلوم چه کردند که باید این‌گونه ستم ببینند.
یک طلبه در خصوص حضور خود در محکومیت مردم مسلمان میانمار اظهار داشت: نیاز امروز جهان اسلام اتحاد مسلمانان است ،آن چیزی که امروز در قضیه میانمار دیده می شود سکوت بعضی از کشورهای اسلامی است که چشمان خود ر ابر روی این جنایات وحشیانه بسته اند و تنها سکوت اختیار کرده اند.
رویکرد سازمان ملل متحد هم در جنایات اخیر میانمار نشان از این دارد که خود این سازمان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و موضع‌گیری‌های آنها در قبال حقوق انسان‌ها یکسان نیست.
وی افزود:حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که می فرمایند اگر مسلمانی در جایی تحت ظلم باشد و دیگرمسلمانان سکوت کنند، سکوت کنندگان به واقع مسلمان نیستند، نسل کشی مسلمانان میانمار ظلم بزرگی است که علیه یک اقلیت دینی در این کشور انجام می شود.
یک خانم طلبه به خبرنگار نما گفت:نسل کشی مسلمانان میانمارگناهی نابخشودنی است ،متاسفانه شاهد جنایت های خونین دولت میانمار علیه مسلمانان این کشورهستیم، مسلمانان میانمار سال ها است که در این کشور زندگی می کنند و در این سرزمین ریشه دارند،رییس جمهور میانمار همچون هیتلر و دیگر دولتمردان جنایتکار غربی که دست شان به خون هزاران زن و کودک بی گناه آغشته است، در حال جنایت علیه بشریت است.
یکی از مدرسان حوزه علمیه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و دولت های اسلامی در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار،بیان داشت: علما و روحانیون حوزه‌های علمیه تهران با حضور خود در مقابل دفتر سازمان ملل متحد به کشتار دسته‌جمعی مسلمانان میانمار و سکوت مجامع بین‌المللی حقوق بشری اعتراض خود ر انشان دادنند. با این که سازمان ملل متحد همواره در جهت تامین دولت های غربی و مستکبرین گام بر می دارد ولی با این حال ابعاد جنایت در میانمار به حدی است که دبیر کل سازمان ملل نیز به نسل کشی مسلمانان میانمار توسط دولت این کشور اذعان دارد.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب نیزچندی پیش در بیاناتی با انتقاد شدید از سکوت دولت های اسلامی در قبال نسل کشی مسلمانان میانمار، تاکید کردند که باید با اقدام عملی مثل فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه دولت میانمار، جلوی این جنایت را گرفت و از مسلمانان آن کشور حمایت نمود.
وی در ادامه تصریح کرد:طلاب و اساتید حوزه علمیه استان تهران برای حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار و محکومیت وحشی گری های دولت این کشور، در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان رسیدگی سریع سازمان ملل به وضعیت مسلمانان میانمار و فشار به دولت این کشور برای توقف نسل کشی هستند.

۱۳۹۶/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...