نسخه چاپی

فرجام برجام با عكس‌العمل انقلابی

عکس خبري -فرجام برجام با عکس‌العمل انقلابي

اگر از پیله خوش‌باوری و انفعال خارج شویم و تنها راه مجرب در برابر گستاخی دشمن را كه عملكرد انقلابی است، در پیش گیریم، این تجربه نیز با همه خسارت‌هایش برای كشور سودمند خواهد بود.


صبح دیروز با حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا مراسم دانش‌آموختگی، اعطای درجه و سردوشی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران در برابر هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه‌ برجام، خاطرنشان کردند: «اگر کوتاه بیاییم، دشمن جلوتر خواهد آمد؛ برجام را ببینید؛ آمریکا هر روز یک جلوه‌ای از شرارت خود را نشان می‌دهد و حرف امام(ره) را که آمریکا شیطان بزرگ است، اثبات می‌کند.»
یکی از مسائلی که این روزها در صدر اخبار رسانه‌های مکتوب و مجازی داخلی و خارجی با آن مواجهیم، برجام و نحوه برخورد تناقض‌آمیز آمریکا با آن است. مطابق با این بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر بخواهیم دلیل یا علتی برای چنین رفتارها و پدیده‌هایی بیابیم، لااقل باید نگاه چند وجهی داشته باشیم. درست است که خوی استکباری آمریکا سبب می‌شود خود را به هیچ معاهده و قراری پایبند نداند و با مروری بر پرونده هسته‌ای ایران که از سال 1382 با درگیرسازی جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی کلید خورد، درمی‌یابیم که روزی نبوده که شاهد بهانه جدید، حربه تازه، شرارت نو یا اقدام تحریکی بکر از سوی آمریکا نبوده باشیم؛ اما روی دیگر قضیه نیز به داخل و چگونگی نگاه‌های خودی‌ها به این دشمنی‌ها برمی‌گردد. در داخل همواره کسانی و جریان‌هایی بوده‌اند که با غمض عین از واقعیت این ابزارسازی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها، به دنبال توجیه دفعی و مقطعی اقدامات و تصمیم‌های سردمداران کاخ سیاه بوده‌اند.
نتیجه و خروجی این موضوع در مقاطعی که متولی پرونده هسته‌ای و دولت با این افراد و جریان‌ها همسو بودند، سایش و کاهش از راهبردهای اصولی و عقب‌نشینی از مواضع انقلابی جمهوری اسلامی ایران در برابر شیطان بزرگی بوده که امام راحل عظیم‌الشأن با صرف عمر گرانقدر به همگان ماهیت امپریالیستی و خوی استکباری آن را نشان داده بودند که در مقابلش هر چه کوتاه بیایید و عقب‌نشینی کنید، او جلوتر خواهد آمد.
اما اگر از پیله خوش‌باوری و انفعال خارج شویم و تنها راه مجرب در برابر گستاخی دشمن را که عملکرد انقلابی است، در پیش گیریم، این تجربه نیز با همه خسارت‌هایش برای کشور سودمند خواهد بود.

۱۳۹۶/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...