نسخه چاپی

حاجی دلیگانی در گفت و گو با نما :

ممانعت از درج قیمت بر روی كالا راه را برای واسطه گران باز می كند

عکس خبري -ممانعت از درج قيمت بر روي کالا راه را براي واسطه گران باز مي کند

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت : اگر نوع كالا به گونه ای باشد كه ضرورت داشته باشد قیمت بر روی آن درج شود و این اتفاق نیافتد زمینه ای برای سو استفاده دلالان و واسطه گران می شود .

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه بازار نرخ ارز از اهمیت بالایی برخوردار است و کنترل آن از اولویت های اقتصادی هر دولتی است ، گفت : ما فکر می کنیم یکسان سازی نرخ ارز محسناتش بیشتر از معایب آن است و منافع این کار برای اقتصاد کشور بیشتر از ضررهای آن است .
وی ادامه داد : البته قرار است دولت آثار و تبعات منفی آن را برای برخی از کالاهای خاص پیش بینی بکند و از محل سودی که از یکسان سازی نرخ ارز بدست بیاورد آن بخش را جبران کند و کمک به بخشهایی کند که دولت باید هدفمند آنها را حمایت کند .
وی با اشاره به برخی از کالاهایی که مصرفش به نوعی باید براساس سیاست های کشور با قیمت مناسب به دست افراد برسد ، اظهار داشت : برخی از داروها ، اقلام بهداشتی و درمانی و یا برخی از کالاهای استراتژیک نیاز به برنامه ریزی دارند که دولت باید در این خصوص نیز پیش بینی های لازم را انجام دهد وگرنه در نهایت این مردم هستند که متضرر می شوند .
وی افزود : من معتقدم که این کالاهایی که از آنها نام بردیم نباید به طور مستقیم در اختیار ارگانی قرار گیرد که با یارانه تحویل مردم دهند بلکه بهترین روش این است که دولت برابر میزان مصرف و نیازمندی اشخاص یارانه را در اختیار جامعه هدف نیازمند کالا قرار دهد .
وی با تاکید بر اینکه ممانعت دولت از درج قیمت بر روی برخی از کالاها تورم را به مصرف کننده تحمیل خواهد کرد ، اذعان داشت : گاهی کالاهایی وجود دارد که با فراوانی روبه رو هستند و ممانعت از درج قیمت بر روی آنها مشکلی را به وجود نخواهد آورد و شرایطی را به وجود می آورد که با قیمت مناسب به دست افراد برسد اما اگر نوع کالا به گونه ای باشد که ضرورت داشته باشد قیمت بر روی آن درج شود و این اتفاق نیافتد زمینه ای برای سو استفاده دلالان و واسطه گران می شود .
وی یادآور شد : برای جلوگیری از گران فروشی و سو استفاده در واحدهای صنفی قیمت تمام شده کالا مورد نظر در فاکتور فروش حتما باید لحاظ شود و مشتریان از قیمت واقعی کالا مطلع باشند .
حاجی دلیگانی در پایان با اشاره به اینکه مصرف کنندگان حق انتخاب برای خرید کالا را دارند ، خاطر نشان کرد : تولید کننده باید تولیدات خود را بر مبنای هزینه هایی مصرفی خود با ارائه فاکتور به حلقه های بعدی یعنی توزیع کنندگان، شرایط را برای درج قیمت مناسب فراهم کند و درنهایت واحد خرده فروشی نیز با رعایت سود منطقی، اقدام به نصب برچسب بر روی کالا کند.

۱۳۹۶/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...