نسخه چاپی

به كودكان مهارت "نه" گفتن را بیاموزید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی قزوین گفت: خانواده‌ها باید برای برقراری ارتباط عاطفی و كلامی، برای كودك خود وقت صرف كنند تا با ورود به جامعه با مشكل مواجه نشود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دكتر سيدسعيد اسكويي امروز 15 مهرماه در نشست مطبوعاتي به مناسبت هفته كودك با اشاره به شعار امسال مبني بر "كودك، خانواده و جامعه"، افزود: كودكان تا دوسالگي بيشترين رشد مغزي را دارند و صدمات فيزيكي و تغذيه در اين مرحله داراي اهميت بالايي است، لذا بعد از دوسالگي رشد و شكل‌گيري رواني از قبيل همانندسازي، الگوبرداري و شكل‌گيري شخصيت در كودك آغار مي‌شود.


معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قزوين تصريح كرد: بسياري از اختلالات رواني و رفتاري در كودكي شكل مي‌گيرد و جامعه، دوستان، محيط فيزيكي و ارتباطات روي كودك تاثير مي‌گذارد، بنابراين والدين بايد دانش و مهارت‌هاي تربيت فرزند را بياموزند و اگر كودك اين مسير را به درستي طي كند از بروز بسياري از مشكلات در دوران بزرگسالي جلوگيري مي‌شود.


اسكويي اعلام كرد: علاوه بر مشكلات اجتماعي مانند اعتياد و بزهكاري در جامعه، آلودگي‌هاي فيزيكي و شيميايي مانند آلودگي آب و هوا و اشعه UV سلامت كودكان را تهديد مي‌كند.


وي يادآورشد: نقش والدين در تربيت كودكان كمرنگ و نقش جامعه بيشتر شده است، لذا خانواده‌ها بايد مهارت فرزندپروري را بياموزند تا در تربيت فرزندان خود با مشكل مواجه نشوند.


اين مسئول تاكيد كرد: بايد به كودكان مهارت "نه" گفتن، تصميم‌گيري، حل مسئله و جرات‌مندي را آموخت تا با ورود به جامعه دچار شكست نشوند.


برنامه‌هاي امسال هفته ملي كودك منسجم‌تر برگزار خواهد شد


مديرگروه سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: با همكاري دستگاه‌هايي مانند نيروي انتظامي، بهزيستي، دادگستري و صدا و سيما برنامه‌هاي هفته كودك به طور منسجم‌تر برگزار مي‌شود.


دكتر ناهيد يزدي امروز 15 مهرماه درنشستي در خصوص برنامه‌هاي هفته كودك اظهار كرد: روز شنبه 15 مهرماه به نام "كودك، خانواده و رسانه" نام‌گذاري شده است و به ترتيب روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه نيز با نام‌هاي "كودك، آموزش، مراقبت و سلامت"، "كودك، بازي و تربيت" و" كودك و ايمني" نام‌گذاري شده‌اند.


اين مسئول ادامه داد: هم‌چنين روزچهارشنبه، پنج شنبه و جمعه نيز به نام‌هاي "حقوق كودك"، " كودكان با نيازهاي ويژه" و"كودك شهرنشيني، طبيعت و ميراث فرهنگي " نام‌گذاري شده است.


به گفته مدير گروه سلامت خانواده استان در دانشگاه علوم پزشكي قزوين، برنامه‌هاي هفته ملي كودك فقط به اين هفته اختصاص ندارد و اين برنامه‌ها با همكاري استانداري ادامه خواهد داشت.


مدير گروه سلامت خانواده استان در دانشگاه علوم پزشكي قزوين خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه استاني، برگزاري جشن روز كودك در فرهنگسراهاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز از برنامه‌هاي بهزيستي قزوين در اين هفته است.

۱۳۹۱/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...