نسخه چاپی

چرا سخنرانی روحانی در سازمان ملل "بد" بود؟

ترامپ گفت كه حكومت ایران نماد و نماینده ی فرهنگ غنی مردمان این كشور نیست. روحانی امشب گفت سفرای ما، شعرا و مفاخر ایران هستند. این، تایید حرف توهین آمیز و تحقیرآمیز رییس جمهور آمریكا نیست؟!

به گزارش نما، مهدی خانعلی زاده در کانال تلگرم خود نوشت: سوال "تصور کنید خاورمیانه بدون برجام چگونه میشد؟" بزرگترین دلیل برای ایران هراسی است که متاسفانه از زبان رییس جمهور کشورمان بیان شد. واقعا منطقه قبل از برجام چه مشکلی داشت که حالا و با کنترل ایران حل شده است؟

سخن گفتن از انتخابات داخلی در یک مجمع جهانی هیچ محلی از اعراب ندارد؛ مخصوصا اگر با تحقیر انتخابات های پیشین باشد.

ترامپ دیشب اساس دموکراسی را در ایران زیر سوال برد. سخنان منفعلانه روحانی جواب این هتاکی نبود. او می توانست به حواشی انتخابات اخیر آمریکا و شبهات مربوط به انتخاب ترامپ و دخالت های داخلی و خارجی اشاره کند.

سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ارزش حقوقی ندارد؛ ارزش دیپلماسی عمومی دارد. همانطور که فحاشی ترامپ علیه ایران و برجام اصلا به معنای اقدام در این زمینه نیست، روحانی هم می توانست قدرت نرم ایران را به رخ بکشد؛ نه اینکه در انفعال محض، انتخاب خودش در انتخابات را نشانه وجود دموکراسی در ایران بداند!

وقتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی حمایت پنگوئن های قطب از این رژیم است، چرا رییس جمهور ایران نباید به اعتراضات و جنبش هایی مانند بایکوت اسرائیل که در سراسر جهان، اعتبار و اهمیت دارند اشاره کند تا بی اعتباری سخنان نتانیاهو مشخص شود؟

ترامپ دیشب گفت که حکومت ایران نماد و نماینده ی فرهنگ غنی مردمان این کشور نیست. روحانی امشب گفت سفرای ما، شعرا و مفاخر ایران هستند. این، تایید حرف توهین آمیز و تحقیرآمیز رییس جمهور آمریکا نیست؟!

متاسفانه سخنان رییس جمهور هیچ دستاورد و ارزش افزوده ای برای کشورمان نداشت؛ مگر آنکه به جهان فهماند حتی توهین علنی به مردم ایران هم با هیچ پاسخی از سوی دولت ایران روبرو نخواهد شد.

۱۳۹۶/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...