نسخه چاپی

القاعده: مرسی را به رسمیت نمی‌شناسم

برادر رهبر القاعده اعلام كرد كه محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهوری مصر به رسمیت نمی‌شناسد چرا كه مرسی از طریق قوانین اسلامی به این سمت انتخاب نشده است.

به گزارش نما،ايسنا به نقل از سايت اينترنتي النشره نوشت: محمد الظواهري، يكي از رهبران سلفي‌هاي مصر و برادر ايمن الظواهري، رهبر القاعده، در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه محمد مرسي،‌ رئيس جمهوري منتخب مصر را به رسميت نمي‌شناسد همان‌ گونه كه حسني مبارك، رئيس جمهوري سابق اين كشور را به رسميت نمي‌شناخت.

وي در مصاحبه خود با شبكه ماهواره‌‌اي سي‌.بي‌.سي تاكيد كرد: مرسي براي من فقط يك مسئول مردمي است نه يك مسئول قانوني و منصب وي به عنوان رئيس جمهوري مصر به وي مشروعيت ديني نمي‌دهد، در صورتي كه مرسي از مسلمانان درخواست بيعت كند مسلمانان بايد در رابطه با اين مساله از لحاظ شرعي و مذهبي تحقيق كنند.

وي گفت: پست مرسي در حال حاضر يك پست در نظام رياست جمهوري مصر است و اين سخنان من به آن معنا نيست كه با وي به دشمني برخواسته‌ام چرا كه به عقيده من وي مشروعيت ديني و شرعي ندارد بلكه يك قدرت مردمي است.

الظواهري تاكيد كرد: مرسي در حال حاضر هيچ رابطه‌اي با دين ندارد. لذا من وي را به عنوان رئيس جمهوري اسلامي و شرعي به رسميت نمي‌شناسم.

الظواهري ادامه داد: انتخابات و دموكراسي امري مخالف شرع و دين است لذا من نتيجه انتخابات را به رسميت نمي‌شناسم، انتخابات بر پايه نظام شرعي اسلامي قرار ندارد. جنگ با رژيم صهيونيستي يك وظيفه شرعي و واجب برعهده همه مردم است و دولت مصر بايد با يهوديان به جنگ برخيزد.

۱۳۹۱/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...