نسخه چاپی

مركز نوآوری جواهرات و سنگ‌های قیمتی در كشور راه‌اندازی شد

به گزارش نما - ایسنا نوشت:رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی از ایجاد مرکز نوآوری جواهرات در مشهد خبر داد.

جواد پیش بین گفت: با توجه به اثرات این مرکز در کسب و کارهای دانش‌بنیان و خانگی به تدریج در استان‌های دارای ظرفیت سنگ‌های قیمتی راه‌اندازی خواهد شد.

پیش‌بین با اشاره به بیش از یک دهه فعالیت در حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌ها، افزود: تاکنون اقداماتی در خصوص تدوین استانداردها، روش‌های آزمون و شناخت، ارائه استاندارد و تحقیقات صنعتی و استانداردهای حقوق آموزش و فنی و حرفه‌ای، گمرکات، برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه گوهرسنگ و فعالیت‌های مستمر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران زمینه‌ساز ورود نوآوری در این عرصه شده است.

پیش‌بین با بیان اینکه با حمایت‌های معاونت تجاری‌سازی فناوری و نوآوری معاونت علمی و امضای تفاهم‌نامه زمینه ایجاد مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ‌های کشور فراهم شد، ادامه داد: این مرکز در حوزه خاص جواهرات ایجاد شده است و می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب و کار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی جهت‌دهی صحیح به اقدامات نوآورانه در حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب نخبگان به این حوزه را از اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته تولید توسط متخصصین، حمایت داخلی از واحدهای طراحی و ساخت مبتنی بر دانش روز، در کنار تشویق و ترغیب متخصصین داخلی و نیز دانشگاهیان برای رفع نیازهای تحقیقاتی بخش خصوصی و ارائه طرح‌های با ظرفیت کارآفرینی از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.

به گفته وی ارتقای سطح دانش در ذی‌نفعان و فعالان فضای کسب و کار، کمک به ایجاد شرکت‌های تولید داخلی در بخش‌های زیربنایی مورد نیاز صنعت و جواهرات و گوهرسنگ‌های کشور در دستور کار مرکز نوآوری جواهرات قرار دارد.

پیش‌بین با اشاره به اثرات صنعت جواهرات و گوهرسنگ‌ها در ایجاد اشتغال گسترده‌تر حتی در سطح خانگی، یادآور شد: این مرکز نوآوری همچنین می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده، بهبود شاخص‌های اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقشی اثرگذار داشته باشد، ضمن آنکه بر اقتصاد دانش‌بنیان نیز اثرات مستقیم و فراگیری خواهد داشت.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال که ۵ میلیارد آن به صورت اعتبار بوده، در مشهد شهر جهانی گوهر سنگ‌ها ایجاد شد و به مرور در استان‌های با ظرفیت دارای توانمندی توسعه صنعت جواهرات گسترش خواهد یافت.

۱۳۹۶/۷/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...