نسخه چاپی

واریز سود سهام عدالت؛ شاید وقتی دیگر

فرصت افزایش صورت حساب سهام عدالت امروز به اتمام رسید و همزمان سامانه سهام عدالت برای مدت ۱۰ روز تعطیل شد، اما مشمولان پس از باز شدن مجدد سامانه هنوز فرصت دارند كه شماره شبای حساب بانكی خود را وارد كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مشمولان سهام عدالت تا روز گذشته می‌توانستند صورت حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند و از امروز این فرصت به پایان رسیده است.

از طرفی سامانه سهام عدالت از امروز برای مدت ۱۰ روز بابت به روز رسانی سایت تعطیل شده است، ولی بعد از این مدت مشمولان می توانند حساب سهام عدالت خود را چک کنند.

نکته مهم اینکه مشمولان سهام عدالت هنوز فرصت دارند که شماره شبای خود را وارد سامانه کنند، به گفته مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تاکنون ۳۷.۵ میلیون نفر صورت حساب خود را مشاهده کرده‌اند و ۳۲.۵ میلیون نفر نیز برای اعلام شماره شبای خود به سامانه سازمان مراجعه کرده‌اند البته برای این کار باید منتظر باز شدن دوباره سامانه باشند و پس از ۱۰ روز با باز شدن سامانه می‌توانند شماره شبایی حساب بانکی خود را اعلام کنند.

وی گفت: ۹۸ درصد شماره شباها بدون اشکال بوده و ۲ درصد دیگر یا فعال نبوده‌اند و یا متعلق به فرد دیگری بوده است.

سیدجعفر سبحانی در خصوص اولین واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولین اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود که تا پایان شهریور ماه اولین مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود، هرچند تقسیم سودها نیز انجام شده، اما هنوز وضعیت گروه‌بندی و اولویت‌ها مشخص نشده و ما در انتظار مصوبه جلسه شورای عالی‌اصل چهل و چهار هستیم.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از مشمولین مابقی حساب خود را تا سقف یک میلیون تومان تکمیل کرده‌اند تصریح کرد: تاکنون ۷ میلیارد تومان واریز شده که تنها ۱ درصد از ۷۰۰ میلیارد تومانی بود که باید اضافه می‌شد.

وی افزود: البته این عدم استقبال از سوی مشمولین به دلیل اختیاری بودن این موضوع بوده است.

طرح ساماندهی سهام عدالت از ماه های پایانی سال گذشته شروع شد و مشمولان از طریق سایت www.samanese.ir به صورت حساب سهام عدالت خود دسترسی پیدا کردند و در آن صورت حساب مشخص شد که شرکت های سرمایه پذیر بابت ۱۰ سال گذشته ۵۳۲ هزار تومان سود پرداخت کرده اند.

مشمولان سهام عدالت می توانستند این مبلغ را تا یک میلیون تومان افزایش دهند و دیروز آخرین فرصت برای افزایش سهام عدالت بود. مبلغ سود بابت یک میلیون سهم حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...