نسخه چاپی

حال و هوای اولین جلسه مجمع از زبان عارف

محمدرضا عارف با اشاره به تشكیل نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی، به بیان حال و هوای جلسه امروز پرداخت.

به گزارش نما به نقل از الف، درحالی که صبح امروز نخستین جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از شرکت در این جلسه برای بازدید و انجام یک گفت‌وگوی تفصیلی به خبرگزاری ایلنا آمد و با اشاره به همزمانی ایام سوگواری دهه نخست محرم و هفته دفاع مقدس، از ایثار و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و همچنین با اشاره فرارسیدن«ماه مدرسه»، آغاز سال تحصیلی را به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه و فرهنگیان تبریک گفت.

عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان توضیحاتی درباره حال و هوای نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی پرداخت.

عارف درباره جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام و انقلاب و تاثیرگذاری‌اش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته جایگاه بی‌بدیل و تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صرفاً محدود به مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و در واقع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هر جایگاه و منصبی که حضور داشت، نقشی موثر و مثبت ایفا می‌کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی سیاسی بود

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی سیاسی بود که بر امور مجمع تشخیص مصلحت اشراف خوبی داشت، خاطرنشان کرد: نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تفاهم و دستیابی به اجماع و انسجام در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مثبت و چشم‌گیر بود و آن‌چنان که پیش از این نیز تاکید کرده بودم، تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت نظام معمولاً اجماعی و با تفاهم همه اعضاء انجام می‌گرفت.

گرامیداشت آیات هاشمی رفسنجانی، واعظ طبسی، توسلی و آقایان حبیبی و عسگراولادی

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه در اولین جلسه مجمع در دور جدید، یاد و خاطره آیات هاشمی رفسنجانی، واعظ طبسی، توسلی و آقایان حبیبی و عسگراولادی گرامی داشته شد، ادامه داد: همدلی و تفاهم خوبی در اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت در دور جدید حاکم بود و بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید شد.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: در دوره جدید باتوجه به شناختی که از آیت‌الله هاشمی شاهرودی دارم و نظر به تجربه و درایت ایشان در مناصب پیشین، امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام همان مسیر سابق را ادامه دهد و جایگاه تاثیرگذار و کارآمد خود را همچون گذشته حفظ کند و ارتقا بخشد.

۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...