نسخه چاپی

باید چه شود كه رییس‌جمهور را استیضاح كنیم؟

نمی شود مردم اذیت شوند و رییس جمهور در تلویزیون بخندند و از وزیرش هم كه بپرسی بگوید به من چه ! مگر تو وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در این كشور نیستی ؟ یعنی چه كه می گویی به من چه! مگر دولت از بیت المال استفاده نمی كند و نباید مشكلات ملت را حل كند؟ اصلا به گمان مجلسی هم نبود، انصاف كجاست؟انصاف خوب چیزی است!

به گزارش نما، مقداد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: دولت باید پاسخگو باشد که جه اتفاقی افتاد که ارزش پول ملی کم شد و دلار از 1500 به 4 هزار تومان رسید ، این یعنی ارزش ناخالص ملی کشور 60 درصد کاهش یافته و این تغییرات طی دو هفته این اتفاق رخ داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: این نشدنی و محال است و با هیچ منطقی سازگار نیست ؛ بالا رفتن قیمت ها نشان از دست های پشت پرده یا صوری بودن مساله است و هر چه هست منطقی و اقتصادی نیست ؛ این که چه کسی متولی جلوگیری از این اختلال قیمت هاست ، کاملا مشخص است و هیچ ربطی به صحبت های هیچ کس ندارد و در قانون است که قوه مجریه متولی این امر است.

نماینده مردم مرند و حلفا در مجلس شورای اسلمی خاطرنشان کرد: اگر کسی سو استفاده می کند ، قوه مجریه باید جلو گیری کند ،مجلس و ائمه جمعه به وضع موجود انتقاد دارند نیز ، نیرو نظامی یا ارگان اجرایی کشور نیستند که بخواهند جلوی این اختلالات را بگیرند؛ همه این قدرت اجرایی دست دولت است و این عذر بدتر از گناه است که کسی بگوید 20 نفر هستند که اختلالات بازار ارز از آنهاست؛ باید پرسید تو که این حرف را می زنی چه کار در مملکت می کنی و حقوق برای چه می گیری ؛ شماها روی کار آمدید که جلوی این ها را بگیرید ؛ اگر قرار باشد همه قانون را اجرا کنند و همه چیز طبق روال باشد ، پس چه نیازی به دولت و قوه مجریه است؟


وی افزود: ما قانون برای این روزها وضع کرده ایم و دولتی که سر کار آمده است ، منابعی در اختیار دارد تا در قالب های مختلف از جمله امنیتی و انتظامی هزینه کند؛ اولا باید رک گفت که این مشکلات اقتصادی نیست و حتما دستی در کار است ، زیرا دولت نظارتی ندارد و دولت بالا سرشان نمی ایستد و حالا هم که با توجه به مصاحبه رییس دولت ، خودش اذعان دارد به این مساله و این حرفها به نوعی عذر بدتر از گناه است ؛ یعنی من می دانم و کاری انجام نمی دهم.


حسن نژاد گفت: دولت قبول دارد دست هایی در کار است و قیمت ها منطقی نیست ، وقتی می گوید می داند دستی در کار است و اقدامی نمی کند ، یعنی ضعف اندر ضعف دولت ؛ یعنی ضعیف بودم و نتوانستم جلو گیری کنم و باز ضعیفم که نمی توانم اخلال گرها را معرفی کنم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: الان دیگر صحبت گرانی و ارزانی نیست ، صحبت از آبروی نظام است و با ندانم کار عده ای با آبروی نظام بازی می شود ؛ در کشور ما مشخص نیست قوه مجریه چه می کند و دولت و تعزیرات آن کسی را ندارد که یقه فروشنده را بگیرد و بگوید دلار 4 هزار تومان چه ربطی به دیگر محصولات کشور دارد که قیمت آنها نیز دوبله و سوبله شده است ؟ مگر همه محصولات داخلی با دلار کالا وارد می کند که افزایش قیمت دارند؟


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: دولت تنها نگاه می کند ، انگار که نه تعزیراتی وجود دارد و نه ستاد مبارزه با گران فروشی و نه وزارتخانه مسئولی و این میان مردم هستند که آسیب جدی می بینند ؛ باید از حق مردم دفاع کنیم و نباید سر در برف ببریم بگویم نمی دانیم که چه خبر است.


حسن نژاد در ادامه گفت: نمی دانم «استیضاح رییس جمهور» را برای چه و کی گذاشته اند؟ دیگر باید چه اتفاقی رخ دهد که رییس جمهور را استیضاخ کنیم؟ آب از سر گذشته است ، اگر قرار است درست عمل کنیم ، در کوتاه مدت واقعا باید عدم کفایت رییس جمهور صادر شود و اگر اوضاع بین المللی عادی بود ، حتما عدم کفایت داده می شد ؛ نمی شود مردم اذیت شوند و رییس جمهور در تلویزیون بخندند و از وزیرش هم که بپرسی بگوید به من چه ! مگر تو وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت در این کشور نیستی ؟ یعنی چه که می گویی به من چه!


وی در خاتمه گفت: متاسفانه دولت دولت هم می داند که در مدت کوتاه باقی مانده از عمرش ، مجلس برای استفاده از ابزارهای نظارتی ، با محدودیت هایی روبروست و از این موضوع نهایت سو استفاده را می کند ، اما مگر دولت از بیت المال استفاده نمی کند و نباید مشکلات ملت را حل کند؟ اصلا به گمان مجلسی هم نبود، انصاف کجاست؟انصاف خوب چیزی است!

۱۳۹۱/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...