نسخه چاپی

واكنش سفیر عراق به رفراندوم اقلیم كردستان عراق

سفیر عراق در ایران در واكنش به موضوع رفراندوم اقلیم كردستان عراق گفت: عراق همچنان در تمام خاك خود یكپارچه خواهد ماند بدون اینكه مخالفتی در این زمینه ایجاد شود، همچنین مجامع بین‌المللی بر یكی بودن عراق تأكید می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، راجح صابر عبود الموسوی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی 96-97 موسسه آموزش عالی علوم و معارف در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک‌شدن اربعین و حضور زوار در این کشور اظهار داشت: در رابطه با فعالیت‌های ویژه اربعین‌حسینی 12 نمایندگی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 15 روز گذشته برای مناسبت پیش‌رو برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: تمام دفاتر در رابطه با فعالیت‌های اربعین در سطح کشور پخش خواهد شد و زائر می‌توانند به‌مدت یک ماه در کشور عراق بمانند. سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه زائران ایرانی فقط با "ویزا" وارد عراق شوند، عنوان کرد: از افراد ایرانی می‌خواهیم که در این رابطه به کنسولی مراجعه کنند و کارهای خود را به‌روزهای آخر به تأخیر نیندازند. وی با بیان اینکه به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت زوار ایرانی هستیم، ادامه داد: روزانه هزاران ویزا برای ایرانیان صادر می‌شود و در روزهای آینده هزاران ویزای دیگر صادر خواهد شد.

الموسوی همچنین در واکنش به موضوع رفراندوم اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: کشور عراق همچنان در تمام خاک خود یکپارچه خواهد ماند بدون اینکه مخالفتی در این زمینه ایجاد شود، همچنین مجامع بین‌المللی بر یکی بودن عراق تأکید می‌کنند.

۱۳۹۶/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...