نسخه چاپی

تغییر بیش از 20 درصد شورای مركزی موتلفه

قائم مقام مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: اعضای دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی، 23 درصد از اعضای اصلی و علی البدل شورای مركزی حزب را تغییر دادند.

به گزارش نما، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه در دهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی که با حضور نمایندگان اعضای بیش از 200 شهرستان حزب برگزار شد، افق روشن تشکیل یک دولت و جامعه نمونه اسلامی فراروی حزب ترسیم شد، خاطر نشان کرد: در این مجمع خط مشی سه ساله حزب بر این مدار ترسیم شد.

قائم مقام مرکز سیاسی موتلفه افزود: به فضل الهی باید منتظر بود تا ثمره این تجمع بزرگ را در آزمون های پیش رو همچون انتخابات 1392 که حزب موتلفه اسلامی تصمیم بر حضوری متفاوت در آن دارد، مشاهده کرد.

اسلامی خاطر نشان کرد: دستاورد دیگر حزب اتکای به رای اعضا برای تشکیل شورای مرکزی جدید بود. در این دوره به تعبیر امام خامنه ای پس از نخستین کنگره حزب جمهوری اسلامی با تشکیل شورای مرکزی جدید حزب خون جدیدی خواهد یافت و حرکت تازه‌ای را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: در یک رقابت برادرانه و اثباتی 70 نامزد شورای مرکزی به رقابت با یکدیگر پرداختند و بارها تریبون شاهد دعوت یک نامزد برای رای به دیگر نامزدها بود! در نهایت شورای مرکزی جدید حزب موتلفه اسلامی آنچنان که انتظار می رفت شاهد یک تغییر است؛ تغییری که نه چندان که برخی انگاشته بودند سبب تغییر مسیر آرمانگرایانه آن شود و نه چندان که به ثبات و بی تحرکی بیانجامد و امید که این تغییر موثر در حرکت مستمر حزب باشد.

مدیر موسسه مطبوعاتی شما افزود: در شورای مرکزی جدید از استاد دانشگاه 29 ساله تا مجتهد 80 ساله حضور دارد. 19 نفر با تحصیلات دکترا و فوق لیسانس و نیز 10 نفر با تحصیلات حوزوی می باشند. از یک سو شورای مرکزی با داشتن ترکیبی شامل 3 نماینده مجلس، 7 نفر از نمایندگان ادوار، 4 نفر دارای سابقه وزارت، 7 نفر مدیر دارای سابقه در عرصه رسانه و ... افراد صاحب تجربه را در حلقه خویش شاهد است و از سوی دیگر حدود 20 درصد این جمع به جوانان اختصاص یافته است. اختصاص رتبه اول با رای خیره کننده استاد عسگراولادی نشان داد که یادگار امام و معتمد رهبری اگرچه سالهاست که از دبیرکلی کناره گرفته است اما همچنان محبوب ترین چهره در داخل حزب است و حضور سه فرزند شهید و چندین خانواده شهید در شورا وفاداری اعضا به آرمان شهدا را یادآور شد. افزایش حضور روحانیت به چهار نفر نیز دارای پیام است.


به گزارش خبرنگار مهر، از میان 70 نامزد شورای مرکزی اسامی ذیل حائز اکثریت آرا برای حضور در شورای مرکزی شدند: به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:

سید مصطفی آقا میرسلیم، اسلامی، محمد مهدی اسلامی، محمد علی امانی، محمد کاظم انبارلویی، حسین انواری، اسدالله بادامچیان، علی بنایی، پزشکیان، حمید رضا ترقی، ابوالفضل توکلی بینا، جعفر جوادی شجونی، سید مهدی جولایی، ابوالفضل حاجی حیدری، محمد نبی حبیبی، محمد خرسند، سید اصغر رخ صفت، رضا رفیقدوست، علی عباسپور، حبیب الله عسگراولادی، اسدالله عسگراولادی، حسن غفوری فرد، امیر فارسی نژاد، حسن لاسجردی و عبدالرضا مصری، حسین همدانی و همچنین خانمها: لاله افتخاری، طیبه حاجی محمد یزدی، فاطمه رهبر و سیده فاطمه فخر.


اعضای علی البدل نیز آقایان صالح اسکندری، محمد رضا اعتمادیان، محمد حسن ذاکری، نصر عزیزی و فضل الله فرخ می باشند.


بر اساس این گزارش در دوره قبل آرین منش، آشتیانی واعظ، آقا میرسلیم، اعتمادیان، امانی، انبارلویی، انواری، بادامچیان، پرورش، پزشکیان، ترقی، توکلی بینا، جوادی شجونی، جولایی، حاجی حیدری، حبیبی، خرسند، صولی، عباسپور، عسگراولادی، عزیزی، غفوری فرد، فارسی نژاد، فرخ.و خانمها: بادامچیان، رهبر، فخر و حاجی محمد یزدی اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه بودند.

۱۳۹۱/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...