نسخه چاپی

توصیه روحانی به استانداران در هیئت دولت

رییس­ جمهور با آرزوی توفیق برای استانداران منتخب، بر رعایت مشی اعتدالی در اداره استان تأكید كرد و اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، جذب سرمایه و توسعه اشتغال را از اولویت­ های مهم استانداران دانست.

به گزاش نما به نقل از تسنیم، در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس­ جمهوری، استانداران پیشنهادی پنج استان کشور از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

بر این اساس، آقایان محمدحسین مقیمی، هوشنگ بازوند، قاسم سلیمانی، مصطفی سالاری و مجید خدابخش به ترتیب به عنوان استانداران استان­های تهران، کرمانشاه، ایلام، گیلان و آذربایجان شرقی منصوب شدند.

رییس­ جمهور با آرزوی توفیق برای استانداران منتخب، بر رعایت مشی اعتدالی در اداره استان تأکیدکرد و اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی، جذب سرمایه و توسعه اشتغال را از اولویت­ های مهم استانداران دانست.

دکتر روحانی در ادامه، با توجه به ترکیب قومیتی تعدادی از این استان­ ها و وجود مذاهب مختلف، بر رعایت حقوق اقوام و مذاهب توصیه کرد.

رعایت حقوق شهروندی و تأکید بر لزوم آرامش در محیط استان و تقویت فضای امن و فرهنگی و تلاش برای تقویت همکاری بین جناح­های سیاسی، از توصیه­ های دیگر رییس­ جمهور بود.

دکتر روحانی همچنین استانداران را به شایسته سالاری و استفاده مناسب از جوانان و زنان در مسئولیت­ های مدیریتی توصیه نمود و اظهار داشت که ما در این توصیه به دنبال تظاهر نیستیم و وجود جوانان و زنان تحصیلکرده و شایسته و هزینه­ هایی که برای تحصیل آنان شده است و رعایت عدالت اقتضا می­کند که از آنها به نحو شایسته استفاده کنیم.

** بحث و بررسی درباره همه­ پرسی اقلیم و گزارش سفر و مذاکرات رییس­ جمهور در سفر اخیر به سازمان ملل بخش دیگری از جلسه امروز بود. همچنین گزارش وزارت آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی و تغییرات در تعداد دانش ­آموزان، میزان پوشش تحصیلی، ترکیب جمعیت دانش­ آموزی و سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیأت دولت ارایه شد.

** آیین­ نامه اجرایی انتشار اسناد خزانه اسلامی به تصویب رسید

هیئت وزیران آیین­ نامه اجرایی مربوط به انتشار اسناد خزانه اسلامی را به تصویب رساند.

به موجب این آیین­ نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است نسبت به انتشار اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال به منظور استمرار جریان پرداخت­ های خزانه به قیمت اسمی تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال اقدام کند.

۱۳۹۶/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...