نسخه چاپی

100درصد ناوگان مسافری خصوصی شد

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران از واگذاری 100 درصد‌ فعالیت‌های تأمین، نگهداری، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی و همچنین‌ 95 درصد فعالیت‌های بخش ناوگان باری، به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش نما، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طالب زارع با اشاره به رویکرد ناوگان ریلی کشور در برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: رویکرد کنونی ناوگان راه آهن با دو برنامه توسعه سوم و چهارم متفاوت بوده و با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی کل ناوگان مسافری کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با تاکید بر ابعاد خصوصی سازی در این حوزه افزود: در حال حاضر خصوصی سازی در سه بخش صورت گرفته است به طوری که‌ 100 درصد فعالیت‌های بخش ناوگان مسافری‌، 95 درصد بخش ناوگان باری و 100 درصد نگهداری خطوط، همچنین بازسازی و نوسازی ناوگان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

زارع با بیان اینکه ماموریت‌های کنونی راه‌آهن نسبت به گذشته متفاوت شده است، تصریح کرد: با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی، انجام 100 درصد فعالیت‌های ناوگان باری توسط بخش خصوصی و در پی آن افزایش درآمد و شفافیت‌های مالی در این بخش مد نظر قرار دارد.

قائم مقام راه‌ آهن که در‌ جلسه تودیع و معارفه مدیر کل واگن های باری سخن می‌گفت، تصریح کرد: با توجه به تغییر رویکرد و خصوصی سازی انجام شده‌، افزایش بهره وری در دو بخش باری و مسافری مورد توجه است.

بنابراین گزارش هادی شمسایی به عنوان مدیر کل واگن‌های باری راه آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

۱۳۹۱/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...