نسخه چاپی

جزئیات فرمان ضد مسافرتی ترامپ

رئیس‌جمهور آمریكا روز سه‌شنبه فرمان جدیدی صادر كرد كه سفر اتباع هشت كشور به خاك آمریكا را برای مدت زمان نامحدود ممنوع می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه فرمان جدیدی صادر کرد که سفر اتباع هشت کشور به خاک آمریکا را برای مدت زمان نامحدود ممنوع می‌کند.

دستور اجرایی جدید ترامپ دامنه گسترده‌تری نسبت به دستور قبلی دارد و در آن سه کشور ونزوئلا، چاد و کره شمالی به فهرست کشورهای مندرج در فرمان اجرایی قبلی اضافه و سودان از آن حذف شده است.

فرمان اجرایی قبلی، اتباع کشورهای ایران، سوریه، سومالی، سودان، لیبی و یمن را برای یک دوره موقت ۹۰ روزه از ورود به آمریکا منع می‌کرد. این فرمان، همچنین ورود پناهندگان را هم برای ۱۲۰ روز تعلیق می‌کرد.

حکم جدید ترامپ برای ممنوعیت‌های اعمال شده علیه این هشت کشور هیچ محدوده زمانی مشخص نکرده است. در این فرمان اشاره‌ای به پناهندگان هم نشده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند حکم جدید نسبت به دستورهای منع مسافرت قبلی ترامپ هدفمندتر است و در آن برای هر کشور شرایط جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و موارد استثناء مشخص شده است.

مقام‌های دولتی به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که قوانین جدید برای ساکنان دائمی ایالات متحده اجرایی نمی‌شود، ضمن اینکه روادید آن دسته از مسافرانی که در حال حاضر روادید معتبر دارند هم لغو نخواهد شد.

این به معنای آن است که آن دسته از اتباع هشت کشور هدف که در حال حاضر برای تحصیل در آمریکا هستند یا افرادی که در شرکت‌های آمریکایی شاغل هستند تا زمانی که روادید آنها معتبر است می‌توانند در این کشور باقی بمانند.

منابع آگاه به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند افرادی از این کشورها که روادید آنها منقضی می‌شود، مشمول فرمان ضد مهاجرتی جدید می‌شوند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند افرادی که به عنوان پناهنده قصد سفر به این کشور دارند مشمول فرمان جدید نمی‌شود، اما دولت ترامپ در حال طراحی قواعد جدیدی برای پناهندگان است که ظرف چند روز آبنده اعلام خواهد شد.

درباره اتباع ایران، کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرده که غیر از دارندگان ویزای معتبر دانشجویی (از نوع F و M) و ویزای مبادلات فرهنگی و علمی (J) تمامی اتباع این کشور مشمول محدودیت‌های جدید می‌شوند.

کاخ سفید، البته گفته که برای دارندگان این نوع ویزاها هم غربالگری‌ها و گزینش‌های شدید اعمال خواهد شد.

این محدودیت‌ها درباره افرادی که علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت کشورهای دیگر (غیر از سوریه، لیبی، سودان، سوریه، ونزوئلا، چاد، کره شمالی و یمن) را دارند نیز قابل اجرا نیست. علاوه بر این، دارندگان کارت سبز اقامت در آمریکا نیز از ورود به آمریکا منع نشده‌اند.

۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...