نسخه چاپی

حضور پلیس‌های افتخاری در هیات‌ها و تكایا

به گزارش نما - ایسنا نوشت:رییس پلیس تهران بزرگ از استقرار همیاران محرم در تکیه‌ها و هیات‌های عزاداری در ماه محرم خبر داد.
سردار حسین رحیمی درباره تدابیر انتظامی پلیس برای تأمین امنیت هیأت‌ها و اماکن مذهبی، اظهارکرد: پلیس پایتخت علاوه بر تدابیر ترافیکی که برای دهه اول ماه محرم پیش‌بینی کرده است، تدابیر انتظامی را نیز از همان روز اول در دستور کار قرار داده و آن را به مرحله اجرا در آورده است.

وی افزود: بر همین اساس از مدت‌ها قبل با همکاری کلانتری‌هایمان تمامی هیات‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و دسته‌جات شناسایی شده و جلسات آموزشی برای آنان برگزار شد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس‌های افتخاری در قالب همیاران محرم در هیات‌ها، حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و دسته‌جات حضور خواهند داشت، گفت: به این افراد آموزش‌های لازم ارائه شده و آنان نمایندگان پلیس در این فضاها و اماکن هستند.

رحیمی در مورد هیات‌هایی که مراسم‌های عزاداری با جمعیت زیادی در آن برگزار می‌شود نیز تصریح کرد: نقاطی در تهران وجود دارد که جمعیت عزاداران در آن بسیار است نقاطی همچون امامزاده‌ها، بازار تهران و ... که در این اماکن پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و با توجه به جمعیت، گشت‌هایی از پلیس پیشگیری و یگان امداد جهت تامین امنیت عزاداران در محل مستقر خواهند شد.

هیات‌ها حرکت دسته‌ها را با پلیس هماهنگ کنند

وی با بیان اینکه توصیه ما این است که مسئولان هیات‌ها حتما حرکت دسته‌جات را با کلانتری‌ها هماهنگ کنند، گفت: از کلانتری‌ها نیز خواسته‌ایم که با این هیات‌ها همکاری لازم را داشته باشند. بنابراین بهتر است که دسته‌روی‌ها و حرکت دسته‌جات با هماهنگی پلیس انجام شود.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین با اشاره به حرکت دسته‌های عزاداری، افزود: این دسته‌ها حتما باید طوری حرکت کنند که باعث اختلال در ترافیک عبوری معابر نشود. بنابراین باید مسیرهایشان به گونه‌ای انتخاب شود که خللی در ترافیک عبوری به ویژه در راه‌ها و شریان‌های اصلی به وجود نیاید.

رحیمی همچنین درباره محل استقرار ایستگاه‌های صلواتی، اظهار کرد: داربست‌زنی‌ها برای ایجاد ایستگاه صلواتی و هیات‌ها باید طوری باشد که منجر به سد معبر و ایجاد ترافیک در معابر نشود.

۱۳۹۶/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...